Alla inlägg under april 2009

Av Lotta - 16 april 2009 19:54

Imorse när jag kikade ut så snöade det.......*suck* som tur var så höll det inte på så länge och allt smälte bort.

Micke jobbar kväll idag, så jag och Elsa åkte ner till samhället en vända och handlade sen tog vi en lång promenad. Det var så skönt. Elsa satt upp länge i vagnen och tittade på allt. När vi var på väg hem igen la jag ner henne. Hon var jätte trött men ville inte somna. Låg och sparkade med benen och kastade ur filten hela tiden. Till slut lugnade hon sig och somnade. Jag gick in och ställde vagnen i farstun som vi brukar. Är inne i ca. 10 min. Elsa har inte sovit mer än 15 min. så ringer det på dörren. Dörr klockan sitter på väggen precis ovanför vagnen så hon vaknade så klart. Sen ville inte hon sova nåt mer. Men det har gått bra ändå hon var lite gnällig nu på slutet innan det var dags för sängen.


Nu tänkte jag läsa i min nya Mama tidning som kom idag på posten och sen ska jag förbereda lite mer inför klädpartyt som jag ska ha på lördag.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 15 april 2009 19:47

Snacka om att man blir bortskämd så fort det varit sol. Nu när det varit grått några dagar så blir man sur på en gång. Vill ha sol!


Idag har micke varit ledig så vi åkte upp till Mora och hälsade på V och lilla A. Det var jätte trevligt. Micke åkte och gjorde några ärenden medans jag och V tog en prommenad. Dock var det mkt kallare än vi trodde. Sen har vi inte fått så mkt annat gjort idag. Micke är ute och trampar och går. Han gick nästan en mil i morse och nu sitter han och pratar om att han ska gå en vända igen. Han är duktig, får dock dåligt samvete själv att inte jag gått nåt idag.

Blir nog en lång vända imorgon och hoppas då på att solen har lust att kika fram då.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 14 april 2009 15:45

ja allt möjligt "trevligt" göms i snö och har nu visat sig. Nämligen hundbajs.....fick lov att ta mig i kragen och gå ut och plocka. När vi kom hem igår hade nästan all snö smält bort så det dök upp små "murklor" lite överallt. Drog på min dotter galonisar och gick ut. Skönt nu när det är bort, jobbigaste är väl att det hela tiden fylls på men det är väl det som är baksidan av att ha husdjur.


Idag har jag annars pysslat och grejat med alla kläder och planerat in lite visningar.

Så mkt mer har jag inte hunnit med. Just nu sover Elsa så jag ska passa  på att fortsätta lite innan hon vaknar.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 13 april 2009 20:53

Lägger in lite fler bilder på min underbara Elsa.

Vissa är tagna nu när vi var bortresta.

hade

kram

Av Lotta - 13 april 2009 20:44

nu är vi hemma igen. skönt samtidigt som det är lite tråkigt har ju haft det så trevligt hos släkten.

Hämtade ut ett paket när jag kom hem...*äntligen*..=)

Vår/sommarkollektionen på barnkläderna jag säljer. Oj va skoj det va att kika igenom och hänga upp allt. så mkt fint vill ha allt...=)


Lägger in lite bilder ifrån påskafton.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 12 april 2009 22:02

kusin vitamin så ska du äntligen få läsa ett nytt inlägg i min blogg. Har inte blivit skrivet mkt här de senast dagarna då jag är på resande fot. Men imorgon bär det av upp till dalarna igen.

Vi har haft en jätte skön påsk med god mat och väldigt trevligt sällskap. Det har också varit så varm så vi har suttit ute på altanen. Helt otroligt annars brukar man knappt kunna sitta ute ens på midsommar.


Elsa har verkligen trivts här nere massa saker som händer hela tiden stora ytor och så har hon varit ute en massa som hon älskar. Min mosters sambo har även en dotter på 13år som lekt massa med henne. Hon är så duktig och tar jätte bra hand om henne så jag och Micke har haft det väldigt lugnt och skönt. Blev rena semestern. Kanske vi ska smuggla med oss henne upp till dalarna och anställa henne som nanny....=)


Nä nu ska här packas och grejas lite innan det är dags för sängen.


hade

kram

lotta 

Av Lotta - 7 april 2009 09:43

är nere hos min släkt och mormor och hälsar på. Tyvärr så är mormor på sukhuset så jag har inte träffat henne än ska nog åka dit imorgon. Känns lite konstigt att vara här, bo i hennes hus när hon inte är här. Tomt och tyst. Nästan lite ödsligt. Elsa springer runt här det är ju mkt större ytor än hemma jobbigast är väl att det inte är anpassat nåt så hittar ju massa fint hela tiden som hon bär iväg med. porslins figurer och annat ömtåligt.

Blir här över påsk. Micke kommer ner på fredag. Trevligt men konstigt att fira utan mormor.


Hade

kram

lotta


Av Lotta - 5 april 2009 20:08

Sitter och snorar och snörvlar...nu är det vår..=)

uffa drygt att man inte bara kan få njuta av solen och den härliga våren utan att behöva känna sig förkyld..


Idag har vi haft besök av några kära vänner och deras barn. Det var jätte trevligt. Jag bjöd på två olika slags cup cakes som jag bakat. De blev mkt omtyckta.

Sen har jag packat och grejat för imorgon åker jag och Elsa och hälsar på min släkt. Micke kommer efter på fredag så blir vi där och firar påsk.


 hade

kram

lotta

Ovido - Quiz & Flashcards