Alla inlägg under mars 2009

Av Lotta - 31 mars 2009 20:13

känns som att jag har snor överallt. På min tröjas axlar är det vita fläckar. Elsa är genomförkyld. Hon var pigg imorse så vi åkte till kyrkis. Där lekte hon för fullt. Var lite snorig och hostade lite men inget speciellt. Vi åker sedan upp till Mora på em. Micke ska på möte så vi passa på att åka med och handla lite. Elsa somnar så klart i bilen och får sova ett tag. När jag sedan ska in till dollar store så får jag lov att väcka henne. Ingen fara med det hon tyckte det var kul att åka runt i kundvagnen i affären. Men helt plötsligt så blir hon jätte grinig. Hon tok skriker och är riktigt ledsen, vill inte sitta i vagnen och inte på min arm. Vill helt enkelt ingenting. Hon hostar som en galning och ju mer hon skriker desto mer hostar hon. Försöker så gott det går att handla klart och roa henne. Hon blir superglad när hon ser ett helt berg av mjukisdjur och hon vill så kalrt krama och gosa med alla. Men jag kan ju inte låta min snoriga unge göra det. Kul för den som köper mjukisdjuret och så är det fullt av torkat snor på det. Hon blir jätte ledsern när jag inte låter henne leka med dom och går där ifrån. Inte kan jag köpa ett mjukisdjur heller bara för att få henne tyst hur ska det fortsätta........?

 Efter mycket tårar och både jag och elsa genomsvettiga packar jag ut oss i bilen igen. Detta började ju inte så speciellt bra och jag ska ju till Ica maxi och storhandla........

Micke skulle inte vara klar fören om 1 1/2 timme heller.


Jag åker iaf. till ica och hoppas på det bästa. Hennes förkylning hade nu verkligen brytit ut och hon snorade och hostade. Innan jag började handla så smet jag in på toa och gav henne alvedon som jag hade i skötväskan. Vet ju själv hur man känner sig när en förkylning bryter ut.


Vi går in och allt börjar bra. Men snart var hon lika ledsen igen. Mutar med en banan som de bjuder alla barn på. Detta går riktigt bra så jag hinner ganska långt i handlingen. Men efter en stund var bananen slut och hon vill inte alls längre. Jag kämpar på och försöker få henne på bra humör eller åtminstånde stå ut lite till. Vill inte att hon ska skrika så mkt heller iom. att hon blir så hostig.


Lite längre in i butiken bjuder det på musli. Jag tag en lite burk med smakprov utan fil och till Elsas förtjusning. Hon sitter och pillar med alla små frön. Vi hade musli överallt innan vi var klara.


Helt slut och genomsvettig efter att jag packat in allt i bilen så åker vi och hämtar Micke som precis är klar......


Detta var min dag.

Nu sover elsa skönt, Micke är ute och går och jag njuter bara av lite lugn och ro framför datorn...


hade

kram

lotta

Av Lotta - 30 mars 2009 20:40

idag ahr jag och fraggeln varit på kyrkis, hon röjde som vanligt. Vi åkte hem lite tidigare idag så hon skulle hinna sova en stund för hon skulle till tandläkaren på em. Det gick bra hos tandläkaren med.

Så mycket mer har inte hunnits med idag.

Har planerat lite och berättat om planerna för micke med hur jag vill göra här hemma. Han lät inte allt för negativ iaf..=) så imorgon ska jag mäta ordentligt så vi vet att det funkar i praktiken med.

Blir nog en vända till Mora imorgon med. Micke ska dit på möte på em. så ajg och elsa åker med och går och handlar undertiden.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 29 mars 2009 20:58

Idag har jag och Elsa varit på kalas. Det var jätte trevligt. Tyvärr var Elsa lite trött då hon inte somnade nåt i bilen på väg dit, det gick dock bättre än jag trott.

När vi kom hem från kalaset blev det middag, bad och bollibompa, så mkt mer hann vi inte med. Micke gjorde sig iordning för att åka till jobbet. Han ska jobba inatt. Hoppas Elsa sover inatt nu när jag e ensam. Natten som var så vaknade hon jätte mkt vet inte alls varför, hon var bara ledsen och orolig. Kanske för att hon hade mkt att bearbeta. Helgerna blir ju lite mer intensiva när bonusarna är här så de e ju inte så konstigt om hon känner av det.


Sitter just nu och spånar lite på hur jag ska göra här hemma. Vill möblera om och ändra om lite. Tyvärr har vi det så litet och trångt men tänkte försöka göra om lite så det blir lite bättre och mer praktiskt. Det jag måste försöka lösa är vart jag ska ställa data skåpet och ev frysboxen..... ska berätta mina planer för micke imorgon få se va han säger. Han har nog ingen vidare lust att bubba runt på möbler...=)


Längesen jag la in någon bild nu. Ska försöka bättra mig. Tänkta sätta mig och redigera lite. Lägger ut en bild på min fina kökshylla så länge. Hyllan köpte jag på auktion i sommras för 20 kr. har sedan målat den vit.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 28 mars 2009 20:05

nu var det några dagar sedan jag skrev här....Har inte haft så mkt att skriva om. Allt har rullat på som vanligt.

Just nu är bonusarna här. De har varit ute och lekt hela dagen. Det ahr ju kommit så mkt snö så det var hit en traktor och skottade upp stora höga till barnens stora fötjusning.


Inatt kl 01:30 så vakande jag av att Elsa var så leden. Gick upp för att lägga ner henne och känner då någonting kallt och blött. Hämntar mobilen för att lysa lite med för att se vad det är. Hon har kräkts ner hela sängen. Hela hon var full och i håret satt det intorkat så hon har ju legat med detta ett tag. Tag upp henne och duschar av henne. Hon var så ledsen ville bara sova. Tyckte så synd om henne. Micke fixade iordning sängen och hon somna bara vi la ner henne igen. Sen har det inte varit nåt mer så vet inte alls varför hon kräkts. Jag va rädd att de var magsjuka på G men som tur va inte.


Imorgon ska vi på 1 års kalas jag och Elsa. micke ska köra bonusarna till avesta.


hade

kram

lotta


Av Lotta - 25 mars 2009 19:28

elsa sover. Micke jobbar.

själv ligger ja i soffan, dricker en kopp kaffe och bara njuter av lugnet.

Av Lotta - 23 mars 2009 19:54

nu får det räcka med denna snö. Längtar efter vår. Längtar efter att slippa greja med overaller, vantar och mössor. Nä fy nu räcker det.

Jag och micke skottade för fullt här ute Elsa åkte efter mig i pulka och ibland gick hon runt lite själv.

Har inte hänt så mkt idag mer. Vi var en vända till kyrkis och det blir det nog imorgon med.


hade

kram

lotta


Av Lotta - 22 mars 2009 19:18

Nu sover lilla spöket och det är tyst och lugnt här. Sitter och bara njuter av lugnet.

Idag har jag och Elsa varit hem till min pappa och hans fru. Det var jätte trevligt Elsa lekte och röjde för fullt. Roligast var nog deras katt som hon ville prata med hela tiden. Tyvärr så var inte han lika pigg på det så han sprang och gömde sig. Elsa ramlade så illa när vi var där, vet inte hur hon lyckades. Hon for in med ansiktet i ett stolsben och sen ner och slog bakhuvudet i golvet. Med huvudet gick det bra. Hon fick dock ett stort blåmärke på kinden och nu på kvällen var kinden riktigt svullen trots att jag kylde. Men men sånt som händer.


hade kram

lotta

Av Lotta - 21 mars 2009 19:29

Idag har vi varit på kalas. Två kompisar till Elsa som fyllt 1 år. Så de hade slagit ihop det och hade ett stort kalas. Det var jätte trevligt. Elsa busade för fullt och åt tårta. Annars har vi inte gjort så mkt idag. Varit ute och gått två gånger och just nu är Micke ute och går.

Blir väl lite tv tittande och mys i soffan sen.


hade

kram

lotta

Ovido - Quiz & Flashcards