Alla inlägg under oktober 2009

Av Lotta - 30 oktober 2009 19:34

Stort grattis mammas lilla hjärta på namnsdagen idag.=)

Av Lotta - 26 oktober 2009 20:09

Ja idag har det varit grått och regningt ute. Känns som det inte blivit riktigt ljust alls idag. Idag har jag varit hemma med elsa som varit lite krasslig. Mådde dock bättre idag än igår. Tanken är att hon ska till dagis imorgon iaf. Tror hon har ont i halsen hon vill inte äta nåt och dreglar nåt så otroligt. Så mkt som hon dreglat idag gjorde hon inte äns när hon var lite eller fick tänder. Bara rinner ur munnen på henne och så har hon dålig andedräkt. Få se hur natten är och hur hon är imorgon bitti för hon är så pigg ändå. Inatt har det åter igen varit en vaken natt med mkt gråt. Hoppas på att hon sover skaligt inatt iaf då jag ska upp och jobba kl 5.

Så mkt mer har inte hänt eller jag har inte så mkt mer att skriva om.


hade


Av Lotta - 25 oktober 2009 19:27

ja jag hör fortfarande elsas gråt och gnäll i öronen trots att hon somnade för en timme sedan. Hon har gnällt och gråtit hela dagen. Ville bara att ajg skulle bära henne vet inte om hon håller på att bli sjuk eller nåt. Inatt har hon vaknat en ggr i halvtimmen med. Tillslut testade vi att lägga henne mellan oss. hon vart nöjd om hon fick ligga på sida med sin rygg mot min bröstkorg och så skulle jag hålla om henne. Jag trodde att så fort hon somnat så skulle jag kunna lägga mig tillrätta men inte då. Räckte med att jag flytta armen så vaknade hon och grät. Detta gjorde att jag inte kunde sova alls. Andra armen som ajg låg på domnade ju bort med. En riktigt jobbig natt sen vaknade hon tidigt med. Eftersom vi ställt om kl. så stod ju den bara på 05 med.


Sen har dagen fortsatt på detta vis. Hon är ganska snorig och tyckte hon kändes varm nu på kvällen men tog ingen temp. Vi har dock sagt att jag blir hemma med henne imorgon få se hur det fortsätter.  Allt jag hoppas på nu är en natt med sömn...


Har iaf. haft en visning idag här hemma. Gick bra och var mkt trevligt. Alltid lika kul, man får en kick efter visningarna.


Nä nu ska jag försöka slappa lite och inte somna på soffan.


hade

Av Lotta - 24 oktober 2009 09:09

Uffa har ont i halsen och känner mig slut. Säkert också för att vi inte fått sova mkt inatt. Elsa har varit så orolig. Vet inte alls varför vaknat och varit ledsen, svårt att komma till ro igen. Mannen skulle upp och ut på andra jaktdagen men var tvungen att sjukskriva sig. Han har legat med feber och huttrat hela natten.

Bara elsa som är pigg här hemma hos leker som vanligt och håller just nu på att bädda ner dockan i vagnen. Tyvärr använder hon aldrig sina dockfiltar utan tar alltid kökshanduken så den får man ofta springa och leta efter. Idag ska det städas här hemma och ev lite bakning. Det beror på om det kommer hit lite folk imorgon eller inte. Måste iaf. åka och handla lite. Pippi fåglarna har redan ätit upp all mat köpte talgbollar men dom hade ju ätit upp dom på 2 timmar så nu får det nog bli några andra frön i nån behållare.  Märka kläder står också på schemat så den här dagen kommer nog gå undan. Hoppas påa tt kunna lägga mig lite med sen när elsa sover annars kommer jag nog inte kunna hålla mig vaken i em. efter den här natten.


Nä nu måste jag ta hand om lite tvätt och hoppa in i duschen.


hade

Av Lotta - 21 oktober 2009 20:47

Ja igår vart jag vaccinerad mot influensan. Gruvade mig lite då min sambo vart risig efter han tog den. Fick feber, muskelvärk och rejält ont i armen. Själv så har jag mått hur bra som hälst lite öm i armen men inget mer så det är skönt.


Den här veckan har det blivit småpyssel med det mest, massa saker som legat som nu blivit gjort. Alltid lika skönt när sånt blir klart. Resten av veckan är väldigt planerad med så den här veckan kommer nog gå fort.


Har idag haft en visning och hade även en i måndags. Hoppas på att det ev. blir en på söndag med. Ska kolla upp det få se.

Idag gjorde Elsa illa sig så tokigt. Hon sprang runt och var jätte busig, sprang och skrattade. Sen så började hon snurra och blev då yr och tappade balansen. Ramlade bakåt och slog bakhuvudet på en vass kant på en hutch. Lilla gumman såg riktigt hur hon slog i och hur ont det måste gjort. Det blev en stor bula och många tårar. För att försöka få henne glad igen så gick vi ut och hängde upp lite fågelmat så hon kan titta på fåglarna från köksfönstret.


hade


Av Lotta - 17 oktober 2009 11:26

Igår kom äntligen mitt stora hjärta hem. Skäggig och lucktade skog men oj vad jag älskar den mannen. Nu när vi varit från varandra en v. så känner man verkligen hur mkt jag tycker om honom. Tyvärr fick jag bara ha honom hemma några timmar för tidigt i morse så åkte han iväg igen för att ta hand om allt älgkött.

Elsa som frågat så mkt efter pappa vart glad när han kom hem samtidigt som hon vart lite ställd och nästa lite arg precis som att hon tänkte "jaha är det dags att komma hem nu"


Natten har inte varit rolig, Elsa har vaknat och varit super ledsen tror hon drömt och kunde inte somna om. Prövade att lägga henne mellan oss ( vilket inte brukar funka) och det funkade inte denna gång heller. Hon snurrade som en propeller i sängen och skulle ligga så nära mig. Hon fick ligga och snurra en stund iaf. Testade lägga henne i sin säng igen och hon somnade om efter en stund. Tyvärr sov hon inte många timmar till innan hon vaknade på morgon sidan och tyckte det var dags att gå upp. Nu har jag lagt henne i sängen hopp om att hon ska somna snart så jag också kan lägga mig. Just nu ligger hon och sjunger för fullt...Obestämd


Under fm. har vi varit ute en vända. Tagit en promenad och grejat lite på gården. Sen gick vi in och bakade lite fler bananmuffins. De förra jag gjorde gick åt så fort. Micke fick ha med sig på älgjakten och de vart populära där med.=)


Nä nu ska ajg försöka styra upp lite inne hos elsa så hon somnar.

hade


Av Lotta - 14 oktober 2009 22:05

ja redan ons. snart kommer stora hjärtat hem igen. *äntligen* saknar honom så mycket.


Igår var det en riktigt dålig dag. För att inte gå in på detaljer men allt vart fel. Dagen slutade dock bra. Både jag och min mamma behövde muntras upp så hon kom hit och vi gjorde lite sushi. Både hon och jag är galna i det. Vart lite film tittande med.


Idag på em. åkte jag och elsa och hälsade på mamma. ELsa tycker det är så kul att åka dit och träffa alla vovvar och missarna. Annars har inte så mycket hänt idag. Har varit ute och grejat endel.

Imorgon ska jag träffa svärmor, blir en vända till Insjön under fm. Längesen jag var dit nu så de ska bli skoj. Känns som en evighet till fredag då Micke kommer hem. Så tomt här hemma han har ju varit borta sedan söndag. Vi hann inte ses så mycket innan dess heller då jag jobbade lördag och söndag sen byttas vi bara av på söndagen han åkte så fort ajg kom hem. Inte kan vi prata så mkt heller när han sitter på pass och dålig mottagning på mobilen.


Nä nu ska jag ta och sova.


hade

Av Lotta - 11 oktober 2009 20:44

Ja idag jobbade jag sista passet inför 2 veckors ledig. Skönt och få lite paus. Micke åkta iväg så fort jag kom hem så vi möttes bara i dörren. Lite tråkigt saknar honom massor redan. Elsa frågar efter honom mkt med. Hon pussa och krama micke massa gånger innan han fick åka... Hon är så go våran lilla skrutt..


Veckan är lite planerad med små pyssel och visningar. Annars ska jag mest njuta av lite ledigt. Tänkte ett tag att jag och elsa skulle åka iväg lite men det blir nog att vi blir kvar hemma.


Ska skärpa mig och ta lite fler kort och lägga ut här...blivit alldeles för lite av de.. Hittade några ibler som jag lägger ut.


Nä nu ska jag se lite på tv. innan det är dags att sova


hade


  

Tagen för några månader sedan.


  

Älskar den här bilden. Här är hon 7 månader.

  

Hittade en till härlig bild på mina hjärtan. Här är elsa 7 månader.

Ovido - Quiz & Flashcards