Alla inlägg under november 2009

Av Lotta - 29 november 2009 19:22

Ja idag är det första advent. Mysigt men sakans snön. Blir ingen mysig julkänsla. Har varit på julmarknad idag med U och lilla I. Efter en stund kom även Elsas Farmor och farfar. Det var jätte mysigt men saknade som sagt snö. Fick en jättefin dörrkrans av svärmor så det vart så fint på dörren Tack Svärmor..


Elsa har vait jätte snorig och tät idag men ändå pigg. Tycker det är så svårt att veta hur man ska göra imorgon med dagis och så. Vi måste ringa innan 8 och sjuksnmäla på dagis. Då har elsa knappt vaknat och vi vet knappt hur hon mår då. Jag behöver också veta i tid till mitt jobb om jag behöver vara hemma. Vi får väl se hur natten blir. Verkar hon må bra imorgon så får hon väl åka till dagis så får de ringa om hon är hängig. Har fått lov att Vabba lite den här månaden senast förra v när hon fick en liten reaktion av vaccinet. Blir ingen trevlig lön till jul när det blir mkt vabb.


Skulle vara gott med lite glögg nu på kvällen men tyvärr e jag ensam hemma. Prinsen jobbar så vi får nog dricka glögg en annan dag. Nästa söndag jobbar han med men då ska ju jag ha glöggmys här hemma ändå med lite klädvisning så de ser jag fram emot.


Hade



Av Lotta - 27 november 2009 21:06

Ja nu har jag suttit och slagit in massa små paket som ska vara i adventskalendern. Tar sin lilla tid, är inte helt klar heller. Tycker det är svårt att hitta små saker att ha i den som passar till elsa iom. att hon är så liten med. Men ska kika lite mer få se vad jag hittar på.


Igår åkte adventsljusstakarna fram och bytte gardiner i köket. Skulle behöva städa riktigt ordentligt så få se om jag gör det imorgon. Få tiden att gå lite tills min älskade kommer hem. Saknar honom så otroligt. Ska även göra lite sushi tills han kommer hem.


Igår va elsa jätte strulig att lägga tog två timmar. vet inte alls varför. Och idag gick hon glatt in och la sig somna på 5 min. tänk så olika det kan vara.


Tycker jag har ganska bra koll på julklapparna iår. Har börjat i tid och känner att jag har hittat mkt bra saker. Är färdig till min sambo men behöver lite mer till Elsa ska även kika om jag hittar lite födelsedagspresenter. Både min mamma, min syster och Elsa fyller år i januari. Min mamma är klart men min syster blir det lite svårare. Hon brukar få sin födelsedagspresent runt jul när hon kommer hit och firar iom att hon bor en bit bort.


I helgen är det lite julmarknader runt omkring få se om jag och elsa åker och kikar på nån. Tycker inte det är så kul när det är så tråkigt väder ute. Jag vill att det ska vara snö om jag ska gå på julmarknad.


Nä nu ska jag fortsätta kika på idol


hade

Av Lotta - 25 november 2009 19:48

Ja idag på väg hem fån jobbet ringer Elsas dagis. De säger då att Elsa inte haft någon bra dag. Varit ledsen hela dagen. Hängig lite varm och inte velat äta nånting. De fick henne inte att sova nåt heller på dan. Vet inte om hon fortfarande känner sig lite risig efter vaccinatioene eller om det helt enkelt va så att hon inte ville va på dagis hon har inte varit där på några dagar så det kanske har blivit lite väl lång paus för henne. Vet inte alls. Blev mest irriterad över att de inte ringt tidigare och sagt detta utan ringer när jag är påväg att hämta henne.


Aja hon har varit pigg nu på kvällen men det märktes att hon inte sovit middag då hon ville lägga sig redan kl 18 och somna på en gång.


Jag har passat på att fixa med lite julklappar. Passar på när Micke inte är hemma.=)


Nä nu ska jag njuta lite av lugnet här hemma och krypa upp i soffan med en kopp kaffe.


Hade

Av Lotta - 24 november 2009 20:56

Ja idag vart det en vab dag. Elsa hade feber imorse och det märktes att hon hade ont i armen efter sprutan. Hon piggna dock till under dagen så imorgon blir det jobb och dagis igen.

Mitt stora hjärta fick lov att jobba över idag så nu äntlifgen ska vi umgås lite. Kommer inte ses på några dagar nu när han ska åka bort en vända. Känns jobbigt tycker inte om att vara ifrån honom så länge.

För mig blir det jobb. Men ledig helgen.


Nä nu blir det mys i soffan.


hade

Av Lotta - 23 november 2009 21:06

Ja nu har Elsa fått vaccination. Hon vart super ledsen. Kanske inte så konstigt då det var löpandeband prinsipen. Hon såg ju ena barnet efter det andra gick in till ett annat rum och hörde hur de började gråta och kom ut gråtandes. Så Elsa började gråta bara det var vår tur att gå in.


Hon har varit pigg nu på kvällen iaf. Har sett att hon tar sig på armen och har gråtit några gånger. Vet inte om det är för att hon kommer på det hela eller om hon har lite ont i armen. Hoppas hon klarar sig från nån feber eller så.


Har haft en ledig dag idag. Men imorgon är det dags för jobb igen och Elsa ska till dagis. Jobbar resten av veckan men ledig helgen så det är skönt. Jag och Elsa kommer vara ensama from. ons. så få se va vi hittar på i helgen. Skulle vilja göra en massa saker men vi får se vad vi gör.


Ska försöka göra lite adventsfint här hemma med har jag tänkt. Ska även försöka hinna baka lite lussebullar.


Idag fyller min Systerson år. Stora killen blir 5 år. Helt otroligt tycker inte det var längesen som ajg var till BB och hälsade på dom. Nu prata jag med han i telefon och han låter så stor. Tråkigt att vi bor en bit från varann. Saknar honom och saknar hans mamma väldigt mkt.


Hade

Av Lotta - 22 november 2009 19:55

Ja denna helg har varit jobbhelg. Har haft fullt upp på jobbet så man är helt slut när man kommer hem. Har mkt som behöver göras här hemma med så igår när jag kom hem så började jag städa och bädda rent i sängarna innan jag ens vågade känna efter att jag var trött.

Imorgon är jag ledig så det ska bli skönt. Ska försöka få lite gjort här hemma. Få se om jag och Elsa hittar på nåt skoj. På em ska vi till BVC så ska hon få vaccination mot influensan. Hoppas hon inte känner av den. De jag pratat med som vaccinerat sina barn så har ingen av barnen kännt nåt efteråt. Disskuterade med några läkare på mitt jobb om man skulle vaccinera och de sa att jag absolut inte ska tveka att vaccinera då bivärkningarna är så mkt mindre än om hon skulle få influensan. De som snackar om att vaccinatonen inte är testad ordentligt har fel. Det krävs många tester och prover på mediciner i Sverige innan de får användas på människor.


Nog om det.  Håller på att planera för lite adventsmys här hemma den 2:a advent. Ska ha visning och försäljning här då av Rabdidos kläder. Tänkte göra lite adventsmysigt då med glögg och grejer..=) ser fram emot det.


Nä nu ska jag ta hand om lite disk.


hade


Av Lotta - 15 november 2009 21:26

Har tömt kameran och lägger ut lite bilder på lill tjejen  

          

Av Lotta - 15 november 2009 17:04

Ja idag var det höst ute igen. All snö borta, grått och dimma. Jag och Elsa tog en promenad me Matilda. Elsa hade ingen lust att sitta i vagnen idag. Duktig som hon är så gick hon hela vägen själv med. Micke han åkte med en vän och deras hund ut i skogen. Efter ett par timmar fick ajg ett telefonsamtal med en glad man i andra änden som hade skjutit en bock..=)

Elsa va väldigt nyfiken att titta på den när det kom hem med den.

Sen har det mest blivit massa måsten här hemma. Tvättat märkt upp kläder och bakat en sats med bullar. Nästa v är det dags för jobb igen. Jobbar hela nästa helg..=(

Nä nu måste jag ta ut sista plåten med bullar ur ugnen.

hade

Ovido - Quiz & Flashcards