Alla inlägg under juni 2009

...

Av Lotta - 28 juni 2009 02:17

Har inte så mycket att skriva. Sovit mycket av dagen och nu är jag på jobbet igen. Bara en natt kvar och sen lite ledigt

Pratade med min moster idag. Ska baka tårtor till hennes kalas på söndag nästa v. Så då blir det en vända ner till Roslagen. Kul att åka ner och hälsa på lite. Träffa älskade kusin A och Moster.

Har kommit på en jätte bra tårta som jag tror kommer passa min moster perfekt hoppas hon blir nöjd och att jag kan få ihop det så som jag tänkt med..=)


Nä jobbet kallar..


hade

kram

Av Lotta - 27 juni 2009 01:07

Jaha då satt man här igen på jobbet. Första natten av tre...=(

Inte så lätt att kunna sova på dagen nu heller när det är så varmt och imorgon skulle det tydligen bli ännu varmare....

Upptäckte idag när jag kom till jobbet att min sjuksköterskenål är borta...=(

Måste glömt att ta bort den sist jag bytte kläder så den följde med till tvätteriet. Ska pröva att ringa dit på måndag i hopp om att den finns där annars vet jag inte tror inte det går att få tag i en ny.....?


Idag på dagen försökte jag sova lite och sen var ajg och min familj ner till rättvik en vända. Tog en promenad, Elsa fick leka lite i lekparken och så åt vi lite lunch på ett jätte myigt cafe.

Elsa var dock väldigt trött så det vart en väldig kamp att sätta in henne i bilen. Hon vart så ledsen och ville bara sova och jag försökte få fast bältet. Både hon och jag vart helt svettiga sen hem och bara bära in henne i sängen.


Brände mig så på ryggen igår när ajg va i Karlstad så det svider skönt nu....not.. Bh skaver så fruktansvärt.


Nä nu måste jag fortsätta.


Hade

kram


Av Lotta - 25 juni 2009 21:33

Känns som det var längesen som de blev nåt skrivet här. Har inte hunnit med, blivit mkt jobb.

Men idag har jag varit ledig och då varit i Karlstad. Har varit där och träffat några kollegor inom klädföretaget som jag säljer för. Vi är uppdelade i olika team så då träffades vi i vårt team. Jag och K åka tillsammans ner och mötte T och A nere i Karlstad. Har inte varit i Karlstad tidigare men det var en fin stad. Vi började med att gå och luncha innan vi gick och satte oss vid kanalen i solen på en filt. Där vart det lite fika och jordgubbar. Det var ju ett sånt toppen väder. 28grader i Karlstad och vid kanalen så fläcktade det lite med som tur var. Vi satt en stund i solen innan vi fick lov att flytta oss in i skuggan. Jag har dock bränt mig ganska mkt på ryggen. Vi spelade även lite kubb innan vi packade ihop och åkte hemmåt. Jag och K hade längst att åka så vi ville komma hem i skaplig tid med.

Det var jätte kul att träffa de andra som man annars bara har mailkontakt med. Det var så trevlig med att sitte och prata med K under bilresan ner. Hon är ju så trevlig och en jätte mysig tjej. Hoppas att vi ska hinna ses nåt mer under sommaren.

Tänk att man kan bli så trött av att bara vara ute. Har bara haft en lugn dag en är helt slut så det får bli en tidig kväll.


Imorgon är det dags för jobb igen. Jobbar hela helgen. Har även tagit på mig ett extra pass nästa vecka under min ledighet. Får riktigt bra betalt för det passet samtidigt som det känns lite drygt.


Nä nu är det snart dags för sängen

hade

kram

Av Lotta - 21 juni 2009 02:46

Ja midsommarhelgen är snart slut. själv så har jag knappt firat midsommar har jobbat natt. detta är nu min andra natt sen är jag ledig en natt innan jag går på och gör två till....*pust* 

På midsommar afton var vi bjudna in till vår granne/hyresvärd på silllunch mkt trevligt. Det var så skönt med då det var precis i Elsas sovtid så både jag och Micke fick sitta och njuta i lugn och ro.

Sen åkte jag och jobbade och micke gick över till grannen igen och grillade.

Midsommardagen sov jag mest bort. Vaknade med dundrande huvudvärk och det kändes som att jag blivit överkörd eller nåt. Ont i kroppen och yr. Men jag kämpade mig iväg till jobbet så nu sitter jag här. Helt slut 38,2 i temp och vill bara få lägga mig. Kan inte åka hem heller då vi bara är två sjuksköterskor på natten så det är bara att bita ihop.

Nä nu måste jag pyssla om alla mina små barn lite...=)


Hade

Kram

sol

Av Lotta - 17 juni 2009 20:02

härligt att få lite sol. Känns som man får fylla på sina reserver i kroppen.

Idag har vi varit till Mora och handlat. Det var ganska mycket folk på Maxi, alla skulle handla innan mdsommar och Elsa var inte på så speciellt bra humör. Hon ville inte alls sitta i kundvagnen utan ville bara springa runt. Tyvärr så går ju inte detta så det vart lite skrik och grin i affären. Sen åkte vi upp till V och lilla A och fikade lite. Jätte mysigt vi satt ute i solen så då fick Elsa äntligen springa runt. Hon invigde även lilla A:s nya sandlådeleksaker.


Fick frågor om mina tårtor. Jag har gjort allting själv på dom. All fyllning och det jag täckt med. Har även gjort rosorna. Det ända jag köpt färdigt är fjärilen på solrostårtan. Den är gjord i oblat.


Imorgon blir det nog en lugn dag. Skulle behöva städa lite till midsommar samtidigt som det känns lite onödigt när man ska jobba hela helgen. Micke skulle åka ut till S-näs och hälsa på en vän få se om man åker med så Elsa får träffa farmor eller om vi hälsar på moster och min morbror som är uppe på besök över midsommar.


Blev så glad idag när jag hämtade posten. Där låg något som är så roligt att få. Nämligen ett handskrivet brev. Inte ofta man får det. Så jag ska försöka ta mig tid och skriva tillbaka.


Nä nu blir det lite tv tittande.


hade

kram

Av Lotta - 16 juni 2009 20:10

eller vad man nu ska kalla det. det var iaf. "premiär" idag och det var knappt någonting alls. Brukar bli bättre senare under sommaren. Men det var trevligt iaf. Träffade några mamma kompisar med barn. Vi gick och fikade och gick sedan till en lekpark så barnen fick röja lite. Allas barn börjar bli så stora så de har inte alls lust att bara sitta still i vagnen. Imorgon blir det en vända upp till Mora. Ska handla och träffa V och lilla A.


Nä nu väntar en gigantist tvätthög på mig. Måste vika ihop det.

Efter önskemål så lägger in lite bilder på några tårtor. Solrostårtan är från min födelsedag tyvärr han vi skära i den innan kameran kom fram. De bruna med rosor gjorde jag till min mormors begravning.


Hade

kram

Av Lotta - 15 juni 2009 20:04

idag var vi en vända till insjön. Hittade en födelsedagspresent till micke och klurar lite på några mer. Hittade även en kamera. Önskade mig en digitalkamera i födelsedagspresent. Fick tyvärr inte nån men fick lite pengar så hittade en bra. Längtar till imorgon då jag kan greja lite med den, har inte kunnat gjort det då batteriet är på laddning.


Elsa fick även ett par gympaskor. Det var välbehövligt. Så hon invigde dom när vi kom hem. Sprang runt runt på gården medan jag och micke grejade med annat.


Imorgon blir det lugnt ska träffa U en vända och kika lite på tisdagskul.


Känns konstigt att vara ledig flera dagar så här. Men det blir ju lite skillnad när man jobbar natt. Har en tuff period då jag jobbar många nätter på kort tid som börjar på midsommar. Men det ska nog gå bra.


hade

kram

...

Av Lotta - 14 juni 2009 19:59

Blir less när man kämpar och försöker. Hittar på saker, bjuder hem folk. Försöker tänka på alla och inte glömma nån och så får man inte någonting tillbaka..... Ibland funderar man på vilka som är ens riktiga vänner egentligen. Vilka som finns där...


Nä ska nog inte skriva mer nu, blir bara fel då. För just nu är jag både ledsen och arg..

Ovido - Quiz & Flashcards