Alla inlägg under december 2009

Av Lotta - 31 december 2009 12:18

Hoppas alla får en bra nyårafton och ett bra 2010. Jag hoppas på att 2010 kan bli mitt och mickes år. För 2009 har inte varit det.


Här blir det inte mkt till nyårsfirande tyvärr. Hade gärna åkt hem till nån för att slippa röran bland alla kartonger här hemma. Inge roligt att fixa en massa heller när det är som det är här.


Har försökt packa så mkt jag bara kan. JObbar kväll imorgon och dag på lördag. Hoppas på att få vara ledig på lördag men idag var det full avd på jobbet så det ser inte så ljust ut. Skulle vara bra så jag kan fortsätta här hemma. Har fått erbjudande om hjälp men det är så svårt med. Har packat så mkt så det som är kvar är så svårt att deligera ut.

Är ledig hela nästa v. har tagit en semester v då så jag ska kunna fixa med flytten och städa här hemma. Hoppas på att kunna hinna så mkt som möjligt då för sen är det fullt upp med jobb igen.


Idag var det inte alls lika kallt ute "bara" 14 minus. Så jag och elsa har varit ute och åkt pulka. Eller hon åker pulka och ajg drar. Känns inne med att det inte är lika kallt behöver inte elda som en galning.


Stora hjärtat jobbar idag. Han skulle handla med nåt gott som vi kunde äta ikväll få se va de blir. Få se om vi orkar vara uppe till 12 slaget iår. Förra året va vi så trötta så vi la oss 22:30 vaknade av fyrverkerier. Sa gott nytt år till varann och somnade sedan om..=) Roliga småbarnsföräldrar..


Nä nu har elsa somnat så ska passa på att få lite gjort undertiden.


hade

jul

Av Lotta - 28 december 2009 20:14

Jaha då va julen slut för iår. Massa stress innan som alltid och så undrar man sen varje år vad det är man stressar till. Jag tycker jätte mkt om julen men ibland känns den lite för jobbig. Det vart iaf några jul firande iår.

Första vart den 23:e på kvällen tillsammans med svärmor och svärfar. Vi åt lite middag tillsammans och delade ut lite julklappar. Även min syster hennes sambo och hennes son kom på kvällen och har bott här över jul.

Den 24:e så jobbade micke till 14:00 så jag packade in barnen i bilen och åkte till min mamma. Där var även mina systrar med respektive och barn. Gissa om ungarna hade skoj. De lekte för fullt och älskade att mysa med vovvarna. Det vart lite rörigt vid julklappsöppnandet men kanske inte så konstigt när äldsa barnet ä 6 år och yngsta 2år. Elsa tyckte det var kul men förstod inte riktigt det där med att öppna alla paket. För när hon hade öppna första så ville hon leka med det och kunde inte förstå varför hon skulle behöva öppna fler. Det vart iaf inte så sent på kvällen. Micke kom lagom till Kalle och vi åkte hem efter paketöppning runt 18. Ungarna var trötta och så hann de få titta lite på alla saker de fått innan det var dags att sova.

Den 25:e vart det kalas för min systerson. Iom att han bor i sthlm så har vi inte firat honom när han fyllde i slutet av nov. så det vart lite kalas nu istället.

Den 26:e åkte vi upp till min pappa. Jätte trevligt var det. Så längesen vi sågs med så det var så kul att få träffa dom även att de fick träffa elsa. Även denna gång hade inte elsa tid att öppna paket. vet fortfarande inte va hon fått. Det vart en jobbig resa hem i snöoväder men hem kom vi efter ett tag. Då var vi så trötta på julmat så det vart pizza till middag.  


Igår och idag var det dags för jobb igen. Har varit lugnt på avd. under hela julen. Men det var inte kul att åka till jobbet i morse trodde inte jag skulle kunna komma fram. Det hade snöat hela natten och det var oplogat på vägarna plus att det vräkte ner mer snö så man såg inte mkt. Gick inte att köra med hel lyse och mötte man en bil fick man lov att stanna för det var så mkt snörök så det vart som en tjock vägg framför rutan.


Nu är jag ledig i tre dagar ska passa på att packa. Vi ska flytta om en v. och det har stannat upp med packandet under julhelgen. Vet inte hur vi ska hinna md allt. Imorgon åker micke iväg och är borta till onskväll så jag blir ensam med elsa och packandet med. Så om nån har lust att hjälpa till får ni gärna höra av er. All hjälp tas tacksamt emot...  


Hoppas på att det blir lite sömn inatt elsa krånglar fortfarande på nätterna hoppas på att det ska lugna sig snart och att hon ska falla tillbaka i gamla mönster igen.  



hade

Av Lotta - 25 december 2009 11:50

Grattis min älskade ängel mormor.

Idag skulle du fått bli 74år.

Hoppas du har det bra vart du än är.

Älskar dig.

  

fix

Av Lotta - 22 december 2009 09:54

ja försöker just nu fixa så mkt som möjligt inför jul. Ska snart åka till jobbet och jobbar imorgon med så det finns inte så mkt tid över. Micke är iaf. ledig imorgon så han kan fixa lite då med.


Kallt ute idag. -20 står det på termometern. Vart kallt om kinderna under morgonpromenaden. Ser fram emot morgondagen när vi är stora familjen igen.

Nä nu måste jag fortsätta om jag ska hinna innan jobbet.

Sitter och lyssnar på en låt som jag gillar skarpt. Inte så trevlig text men jag tycker mkt om den här typen av musik, enkel, rockig, guitarr. Skickar en länk så ni kan lyssna ni med om ni vill. =)


http://www.youtube.com/watch?v=TdXq20oJlC0


hade

Av Lotta - 21 december 2009 20:53

är så grymt trött har haft så otroligt mkt att göra på jobbet de senastge dagarna och sen knappt nåon sömn på natten. Känns tråkigt för jag är så trött och slut när jag kommer hem så det blir ingenting gjort till jul. Massa saker jag måste göra men kan inte begripa hur jag ska hinna med allt. Jobbar kväll imorgon så ska försöka få lite gjort då innan ajg åker till jobbet. Vill ha så¨mkt som möjligt klart imorgon. Micke är ledig på onsdag så jag hoppas han kan fixa lite med då.


Att göra:

-Tvätta flera maskiner

-plocka iordning överallt saker som ligger på fel plats.

-damsuga och skura

-fixa iordning sängplatser till syster och hennes familj till dom kommer.

-göra julgodis

-städa i barnens rum

 tror de var allt. kanske kommer på mer eftersom


hade

Av Lotta - 20 december 2009 22:04

Ja mkt jobb har det blivit. Jobbar varje dag fram till julafton. Tur att man är klar så med så mkt ändå. Har dock bestämt mig för att int ejulpynta. Jätte tråkigt men känner att i den här röran med alla kartonger så känns det bara drygt att packa upp nåt som redan är nerpackat. Förmodligen åker vi bort på julafton.

Hade tänkt ta fram granen men hoppar det med. Har bytt gardiner och lite dukar sen så klart ljusstakar i fönstrerna.,


Ska strax gå och sova och hoppas på lite sömn. Ska upp 5 igen. Vill ha gått om tid på mig med för det var jobbigt att köra till jobbet imorse med all snörök. Ska ut och sätta i motorvärmaren så gamla bettan överhuvudtaget har lust att starta imorgon.


Nä nu är det dags för sängen


hade


Av Lotta - 16 december 2009 21:09

är så trött men kanske inte så konstigt har jobbat dag idag. Upp kl 05. men bara fått ca 4 tim. sömn då elsa varit orolig inatt. Jobbar två dagpass till sen ledig en dag iaf. Låg och mös med elsa i soffan innan hon skulle gå och sova. Jag somnade på en gång och vaknade med ett ryck elsa satt och tittade på tv och tittade lite frågande på mig.

Idag när jag hämtade henne på dagis så kom hon och visade stolt ett halsband. Hon har gjort ett jättefint pärlhalsband som hon har gått runt och hft på sig. vill absolut inte ta av sig det. "fint" säger hon och tittar på det med ett stort leende. Hon tog av sig det innan hon la sig iaf. så de va ju bra.


Det är så mysigt när man kommer och hämtar henne på dagis hon blir så glad och kommer rusande och kramas. Idag sa fröken att hon börjar bli sig själv igen. Leker och är mycket gladare så det känns skönt.


Har precis lagt ut en annons på blocket. La ut då jag har massa kläder som ajg nu säljer från vinterkollektionen har några plagg kvar från sommarkollektionen med. Få se om nån nappar vore toppen. Kan ju inte ha kvar allt. Fick inte till någon bra bild men det får duga. En liten chansning.


Nä ska kika klart på oskyldigt dömd nu innan det är dags för sängen


hade

Av Lotta - 14 december 2009 20:16

Hittade några bilder i kameran.

Bus med mamma

  


Busar i badrummet

  

Ovido - Quiz & Flashcards