Alla inlägg under juli 2009

Av Lotta - 31 juli 2009 20:13

Ja då är det nu semester..=)

Gick av imorse kl 7 efter fyra nätters jobb. Nu är jag ledig i tre v. Så skönt.


Idag på em. åkte vi hela familjen upp till en fäbod och tittade och klappade massa djur. Barnen älskade det. Elsa var helt tokig och sprang runt. Hon tyckte det var en höjdare.


Imorgon ska vi och min svärmor med sambo åka till tomteland. Hoppas vi slipper regn kikade på smhi och där ser det ut som att de ska va uppehåll så får hoppas på det.


Sätter in lite bilder. Har precis tömt kamera minnet.


hade

kram

Av Lotta - 26 juli 2009 20:07

Var ett tag sedan jag skrev något här så gör därför en liten sammanfattning av de senaste dagarna. I måndags vart det en vända upp till mora för att hälsa på våra kära vänner V, T och lilla A. Det var jätte trevligt våra karlar passade då på att åka till deras "porrbutik" (jaktaffär) med när vi var där.


Sen i onsdags så packade vi in i bilen och åkte och hälsade på min moster med fam. Har inte sätt hennes nya hus. Det var jätte fint, toppen fint hus och mysigt område lagom långt att åka med tog ca. två timmar för oss. Vi sov över där en natt så vi kunde äte och dricka lite gott på kvällen.


I fredags åkte vi till min syster vi hade inte firat hennes man när han fyllde år och de kunde inte komma hit och fira min älskling närhan fyllde så vi slog ihop det hela och träffades och åt och fikade lite.


Igår kom våra vänner från Mora hit så vi grillade lite och hade jätte trevligt. Alltid lika kul att träffa dom synd att det inte blir oftare.


Idag har vi haft en väldigt lugn dag. På fm åkte vi ut i skogen lite. Jag och Elsa plockade blåbär eller rättare sagt så plockade jag elsa hon satt i riset och åt en massa så hela hon vart blå. Micke han gick runt och tittade på lite spår och sånt inför jakten. Sen under em så har jag och elsa bara varit hemma och tagit det lugnt. Gick en långprommenad och busat.

Nu sover hon skönt och mannen tog en vända till ut till skogen.


Imorgon börjar jobbet igen har fyra nätter kvar och sedan blir det tre v. semester.=)


Hade

kram

Av Lotta - 21 juli 2009 22:03

Ja suck.....Fy vilken dag.... Vill inte skriva ut här vad som hänt så därför blir det kanske lite luddigt. Iaf så va det så att jag länge gått och väntat på ett svar. Detta svar skulle kunnat påverka min familj och mig väldigt mkt till det positiva. Har byggt upp och drömt massor. Idag kom svaret. Men inte det svar jag hoppats och trodde. Alla drömmar försvann... Nu var vi tillbaka till ruta ett igen...

Jobbigt när ens liv styrs så mkt av andra människor och andras beslut...

 Detta har gjort att man varit ganska låg idag. Har ju så klart detta i tankarna och försöker få detta att ordna sig på annat vis men som det ser ut nu så ser det inte ljust ut....*SUCK*


Är så besviken...


Av Lotta - 20 juli 2009 20:21

Ja nu är det väl dags att uppdatera lite. Insåg att det var ett tag sedan som det blev något skrivet. Hinner inte med allt. Är ledig några dagar nu och hade tänkte hinna med så mkt men har redan upptäckt att det är något inplanerat varje dag.....Har lite saker jag måste göra med under dessa dagar som jag får försöka klämma in.


Fick idag hem på posten ettiketter att märka kläder med. Jätte prakiska som min syster tipsat om. Så jag har suttit och märkt upp massor men måste beställa fler det är ju ganska mycket kläder när det är tre uppsättningar som ska märkas.


Imorgon blir det en vända upp till Mora ska hälsa på V och lilla A ska bli skoj va längesen nu.


Nä nu har stora kärleken dukat fram kaffe.


hade

kram

Av Lotta - 14 juli 2009 01:16

Ja då var de dags för jobb igen. Jobbar mkt den här v.

Innan jobbet idag vart det lugnt. Försökte sova lite och sen var jag och lillskrutt ute och lekte.

Hon har haft sån otur de senaste dagarna och ramlat så tokigt ute. Hon har därför en bula i pannan och skrapsår på två ställen i pannan och på näsan. Lilla skruttan.


Så mkt mer har inte hänt.


hade

kram

...

Av Lotta - 12 juli 2009 19:19

Jaha så va hänt idag då???? Efter en natt med mkt vaket så blev det en tidig morgon Elsa vaknade 7. Upp och sen ner till Rättvik för att träffa C och lilla M. Va så skoj att träffa dom, blir inte så ofta då de annars bor i Kalifonien. Vi tog en promenad i regnet och sen in på et fik där ingen av våra vildjur ville sitta still. Vart bara en snabb fika. Jag skulle även hem för att ge Elsa mat och hon var super trött så jag sjöng så jag blev alldeles annfådd för att hålla henne vaken.


Sen har vi inte gjort så mkt mer på em. varit ute mellan regnskurarna. Nu är här lugnt med sovande barn, Micke ska bort och jag tänkte placera mig framför tv.


hade

kram

Av Lotta - 11 juli 2009 09:02

Stort grattis till min prins idag.

PUSSAR i MASSOR.

Av Lotta - 10 juli 2009 19:57

Trodde att det tidigare inlägget skulle kommenteras mer men så kan de vara. Annars är jag ute på olika forum och disskuter mkt om detta och där får man ofta höra både det ena och det andra.

 Nog pratat om det.

Gick av imorse efter tre nätter. Tre nätter då jag värkligen jobbat för min lön. Shit va vi haft mycket att göra och det bara ramlade in patienter hela tiden. Hoppas det lugnar ner sig lite tills måndag då jag går på igen.


När jag vaknade idag så åkte jag iväg och handlade till morgondagen då mitt stora hjärta fyller år. Älsklingen var kvar hemma och städade...ja ni läste rätt min kära sambo har både damsugit och skurat och skakat mattor....Ibland sker under.


Jag har bakat lite och förberett för tårtan.


Nu är det lugnt här hemma ska sätta mig i soffan och bara njuta av lugnet och en skön kväll hemma.


hade

kram

Ovido - Quiz & Flashcards