Alla inlägg under september 2010

...

Av Lotta - 29 september 2010 02:59

Jag är verkilgen grymt dålig på att uppdatera denna blogg. Passar på nu när det är lite lugnt på jobbet. Jobbar tre nätter till i helgen och sen har jag semester i 4 v. ska bli så underbart skönt att vara lite ledig har inte varit nå ledig i år.

I lördags åkte jag och min mamma och hämtade nytillskottet till familjen. Har köpt mig en till vovve. En Rottweiler tik på 11 månader. Hon är helt underbar. Super busig men så rolig att arbeta med. Härligt att få börja med sitt stora intresse igen. Min gamla vovve som nu är 10 1/2 är inte så intresserad längre. När jag hämtade henne i lördags så kunde hon ingenting helt ouppfostrad och understimulerad. Men redan nu efter några dagar kan hon massa vardagslydnad. Hon är så otroligt lättlärd. Har börjat på med lite lydnads moment med och det går jätte bra. Tänkte jag ska ut och lägga lite spår någon dag med. Det tycker Matilda är så kul med. Har varit ute i skogen varje dag och gått med dom. Det går jätte bra att ha henne löst hon håller kontakten hela tiden och kommer så fort jag ropar.


Nu måste jag fortsätta här på jobbet.


Hade 

Av Lotta - 20 september 2010 09:50

Ja hur ska man hinna allt. De märker ni säkert att jag inte hinner blogga särsklit ofta. Elsa har varit sjuk hon har scharlakansfeber. Mår iaf. bra nu äter antibiotika så idag kunde hon åka till dagis. Men nu har jag blivit sjuk. Feber hela helgen och ont i halsen. Börjar få små prickar på fingertopparna precis så som elsa haft. Har ringt vc. väntar på att de ska ringa upp. Hoppas de kan sätta in beh. nu när vi vet vad detta är. På elsa ville de vänta så länge. Kan inte jobba heller fören jag börjat äta antibiotika. Så mkt annat har inte hänt sista tiden. har varit mkt hos min mamma och hjälpt henne med flytten. Hon bor så fint i sitt nya hus. Ska väl dit nåt mer i v. när ajg blir lite piggare och hjälpa henne att fortsätta plocka.


Hade

Av Lotta - 12 september 2010 05:58

Sitter på jobbet får snart åka hem iaf. Tack gode gud för det. Är så trött. V som varit har varit lugn. Var hemma i början av v med elsa som kräktes. Sen när allt va lugnt så kräktes hon i fredagskväll igen. Så skumt. Hur pigg och glad som helst ioch så helt plötsligt kräks hon kaskade så jag trodde hon fått magsjuka. Men inte då efter en stund va hon tipp topp igen och drack sin välling utan problem.

I helgen har micke jobbat jag har varit ute i trädgården och klippt ner massa i rabatterna. Svärmor och svärfar var förbi med släpkärra så vi kan åka och slänga allt skräp sen. Just nu får vi pussla mkt i vårt liv då vår ena bil gick sönder så den står på verkstan. Har varit där en v. vi kan få till nästa v också med bara en bil. Så jag hoppas den blir klar då annars vet jag inte hur vi ska göra.

Snart har jag semester och jag längtar så. Går av på måndag kl 07 v. 40 sen har jag ledigt i fyra v. ska bli så underbart skönt och välbehövligt eftersom jag inte haft något ledigt iår.

Nä nu ska jag fixa det sista här på jobbet innan dagpersonalen kommer.


Hade

Av Lotta - 7 september 2010 12:59

Lägger ut ett gäng bilder från i lördags när vi var på öppethus på Rättviks naturbruksgymnasium.

                        

Av Lotta - 5 september 2010 20:49

Jaha då va det söndag igen och jag upptäkte precis att ajg inte har skrivit på hela v. Har inte alls hunnit med. Har jobbat så mkt. Har iaf varit ledig i helgen med hela stora familjen. I lördags så åkte vi ner till naturbruksgymnasiet här nere i rättvik vi brukar åka dit varje år när de har öppet hus. Jätte mysigt. Man kan hadla ekologiska grönsaker och massa växter och allt möjligt för toppen priser. Man får även titta och klappa massa djur både små och stora. Detta till barnens stora förtjusning. Ska försöka komma ihåg att lägga in lite bilder.


Idag har jag haft en visning hos V. Jätte trevligt. Kul att få träffa V med och se hur hennes minsta bebis blivit så stor. Sen när jag kom hem så började jag tvätta fönster. Alla i köket är klara blommorna fick duscha och fick lite ompyssling med. Vi va även en vända till skogen. Elsa tycker det är så mysigt, vi med för den delen.


Hade

Ovido - Quiz & Flashcards