Alla inlägg under april 2009

sol

Av Lotta - 24 april 2009 19:47

härligt väder det varit idag, rena sommaren.

Min sorg efter mormor har visat sig på andra sett idag. Har gråtit men mest varit arg och irriterad på allt och alla. Har sovigt dåligt inatt med så det är väl en kombination med att man är trött.

Jag, Elsa, Micke och min bonusdotter åkte till min syster och lekte lite med hennes barn. Var skönt att åka iväg lite och träffa syster. Barnen hade kul ihop och lekte så bra. Både ute i sandlådan och inne.

Tyvärr kunde inte min bonusson var med då han är sjuk så han är hos farmor. Imorgon ska jag till Falun på mässa. Det är "våra barn" mässa där och jag ska stå och visa kläderna som jag säljer. Blir nog bra att åka iväg och få tänka på lite annat.


Nu ska jag ta och ringa några samtal innan det blir för sent.


hade

kram

lotta

...

Av Lotta - 23 april 2009 20:54

Många bilder och lite text har det blivit de senaste dagarna. Har inte orkat skriva men gör en liten sammanfattning av dessa dagar.


I söndagskväll bestämde sig jag och min syster att vi skulle åka ner till min mormor som var svårt sjuk. Hon låg inlagd på ett vårdhem eller mer som en hospice. Vi åkte först till vår moster och sov där över natten. Att sedan se mormor dagen efter var en chock. Hon var så sjuk låg i sängen, sov svårt att få kontakt. Hon sov när vi kom dit. Jag la min hand på hennes och hon tittade upp och sa -hej lilla gumman. När hon sedan såg mina systrar med så sa hon - Hej alla gummorna. Jag gav henne lite mjölk några skedar soppa, fuktade munnen och vände på kudden i mellanåt. Sen tog det ett par timmar och hon försämrades snabbt. Sov och gick knappt att få kontakt med henne. Ibland kikade hon upp och det blev små glimtar. Vi vart kvar där över natten och vakade. Jag hade jätte svårt att sova, satt i en fotölj och la mig på en säng bredvid min syster emellanåt. Räknade andetag och lyssnade på andningen.

Vi stannade kvar långt in på em. på tisdagen och vakade. Sen åkte vi hem. Jag funderade över att åka ner igen idag. Men jag hann inte. Min älskade mormor somnade in idag 11:20. Hoppas hon nu är på ett bättre ställe utan smärta och gråt. Att hon får träffa alla sina kära igen. Hoppas jag en dag får träffa henne igen.

Många tårar har idag fallit, min äldsta syster kom hit vi tände ljus, lyssnade på musik, grät och gick en promenad. Det var skönt. Känner en otrolig tomhet och saknad samtidigt som det är skönt att hon fick somna och slippa kämpa mer. Tycker dock att hon skulle fått några fler år hon hann bara bli 73 år.




hade

Kram

Lotta

Av Lotta - 23 april 2009 14:39

Nu har du kommit fram till din strand, min ängel.

Vi ses igen och i mitt hjärta du för alltid har en plats.


Jag älskar dig min fina mormor. 

Av Lotta - 22 april 2009 20:51

Idag var det första dagen på knytte för Elsa. Det var kul och Elsa gillade det tyvärr va hon väldigt trött så det vart lite gnäll.


På em. åkte vi ner till samhället och gick en promenad vid vattnet och tog en glass, skönt att hitta på lite saker för att försöka tänka på nåt annat... Även fast mormor helatiden finns i mina tankar.


Tog även en löpar runda nu på kvällen. Det var riktigt skönt att få försvinna bort  ett tag tillsammans med min Ipod.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 21 april 2009 21:14

MORMOR JAG ÄLSKAR DIG. DU FINNS I MINA TANKAR DAG SOM NATT.


Av Lotta - 19 april 2009 14:52

Idag är det ingen rolig dag....

Pratade med Moster, min älskade mormor är så sjuk. Denna ovisshet är så fruktansvärd... Hur länge till kommer hon finnas???  Sitter och försöker komma på hur jag ska få allt att gå ihop...Vill bara åka ner men vet inte hur ajg ska göra iom. att jag snart börjar jobba. Ska prata med moster igen ikväll få se hur det varit under dagen....


Älskade mormor, jag älskar dig!

Av Lotta - 18 april 2009 21:17

Idag har jag haft klädparty. Det gick bra ändå, va väldigt nervös och tyckte jag var vimsig och rörig men det tyckte inte mina gäster. De var jätte nöjda, så det var ju bra..=)

Nu sitter jag och funderar och planerar över fler träffar. Ska försöka ragga ihop lite.

Efter partajet stannade V och hennes man T och deras dotter A kvar och grillade. Det var väldigt gott och mkt trevligt.


Imorgon har vi inget alls planerat, micke jobbar så det blir nog lugnt. Ska bli fint väder så det blir nog prommenad och kanske börja på och påta lite i rabatterna.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 17 april 2009 20:17

hade glöm det...hur drygt det är med allt damm, gräs och smuts som kommer in på våren/sommaren. Särskillt när man har en hund som ska rulla sig så det fastnar mossa och gräs i pälsen. Så idag blev det städning här hemma. Till Elsas stora lycka. Hon tycker det är så skoj när jag dammsuger och särskilt skurar så hon kan plastka i vattnet.


Vi tog även en långpromenad i det sköna vädret, lite tråkigt att det blåste så bara. Har även gått igenom lite mer inför imorgon, när det är dags för klädvisning. Lite nervös men det ska nog gå¨bra.


Lägger in lite bilder på Elsa när vi var ute och lekte lite idag på em.


hade

kram

lotta

Ovido - Quiz & Flashcards