Alla inlägg under februari 2009

Av Lotta - 28 februari 2009 19:58

alla barn sover.....


Idag har vi storstädat. Bonusarna har varit så duktiga och städa sitt rum, torkat leksaker dammsugit och skurat. Själv har jag storstädat resten av huset. Alltid lika skönt efteråt.


Sen har vi varit ute och åkt pulka. Elsa verkligen älskar att åka runt i pulkan. Inte ett dugg rädd när vi åker i backar.


Nu ska jag och min sambo titta på melodifestivalen och mysa med lite godis. Har tänt massa ljus så det är rena julstämmningen i tv rummet.


hade

kram

lotta

Av Lotta - 27 februari 2009 20:29

Alla barnen sover, sitter med min laptop i knät, bloggar, sneglar lite på "så ska det låta och hör hur min älskling påtar i köket. Han håller på och fixar lite gott till oss att äta. Ska bli spännande. Mysigt att få lite tid för oss själva.

Idag har det inte hänt så mkt mest uträttat ärenden och så. Vilket härligt väder det var i dag på fm. Jag och M tog ett sittunderlag och satte oss i solen på en snödriva och drack förmiddags kaffe.

Imorgon blir det storstädning här hemma. Kommer bli lite barnarbete då barnen ska få damma och städa i sitt rum.

Nä blir inte så mkt mer skrivet i bloggen idag.


kram

lotta

Av Lotta - 26 februari 2009 20:07

Är så otroligt trött, känner mig helt tom i huvudet. Har varit en strulig natt och sen full fart hela dagen. Har städat hela dagen och skottat snö. Men oj va snö det är. Finns ju ingenstans att lägga den längre. Kan inte minnas när det var en sån här vinter senast.


Idag kom bonusarna hit det verkar inte ha varit någon magsjuka. Han e pigg iaf lite förkyld bara. Så nu är det full fart här hemma.

Imorgon ska de få hälsa på hos farmor lite.


Har suttit och kikat lite på IKEA. Skulle behöva nya möbler. Särskilt en soffa. Den vi har är helt trasig och utnött. Spelar ingen roll hur mkt man försöker göra fint i tv rummet det ända man ser är den trasiga soffan. Vet inte hur gammal den är vi har fått den av min svärfar och han har haft den i många år.

Hittade en hörnsoffa jag gilla kostade 7500 kr.....*suck*

Skulle behöva ett extra knäck om man ska lyckas få ihop dom pengarna. Dom pengarna finns inte om man jobbar inom landstinget.

Man kanske skulle skola om sig....hjärnkirur de tjänar väl bra...=)

Men det är ju en lång utbildning så innan det är klart så finns inte soffan jag vill ha kvar på IKEA längre.


Nä nu ska jag lägga meg tillrätta i soffan och kika på Per Moberg när han lagar mat.


Hade

Kram

Lotta



Av Lotta - 25 februari 2009 20:22

...bakade jag igår och överaskade min sambo med. Han blev jätte glad då han är väldigt förtjust i semlor.

De blev faktiskt riktigt goda, är dock ingen fantast av semlor.

Idag har jag och Elsa varit till Elsas mormor och fikat. Jag gjorde en liten annan variant av semla och tog med mig. Gjorde en vitchokladkräm som fyllning och hallongrädde blev faktiskt riktigt gott.

När vi var hos min mamma så hjälpte vi henne att rensa ut en klädkammare. Blev många säckar att slänga och lämna bort. mamma blev jätte glad för hjälpen, vi ska dit snart igen och fortsätta i ett annan föråd och garage.


Imorgon kommer mina bonusbarn hit och blir här till söndag. Är dock lite nervös då en av dom hade kräkts idag och mått illa...hoppas det inte är magsjuka på g. Min sambo skulle ringa och prata med dom imorgonbitti få se hur natten varit..


Lägger in en bild på semlorna jag bjöd min sambo på igår.


kram

lotta

Av Lotta - 23 februari 2009 19:36

...gör jag just nu. Har varit in och lagt ner henne några gånger men tror faktiskt att hon somnat nu. Hon har blivit så strulig att lägga igen vet inte vad som hänt. Fortsätter med samma rutin så kanske hon kommer i rätt fas igen. Vem vet hon kanske har en separationsfas eller nåt nu. Inatt vaknade hon 01:30 och somnade 03:00. Under den tiden skrek hon. Ingen aning varför vad vi en försökte så blev hon bara argare och argare. Hon va nog bara jätte trött och allt hon ville va att sova. Fick henne tillslut att somna efter x antal nedläggningar. Hoppas denna natt blir bättre.


Ikväll jobbar min sambo, han jobbar tis och ons. också sen är han äntligen ledning några dagar. Hans barn kommer hit på torsdag och är här över helgen. Få se om det inte blir en vända till pulkabacken. Vi var dit senast för 2 veckor sen, hade jätte kul och grillade korv. Tyvärr va det så kallt så vi kunde inte vara kvar så länge. Dock räckte det för att de skulle vara trötta på em. och somna skönt. (för er som inte känner mig så är mina bonusbarn 3 och 5 år).


Idag har jag och min dotter varit i Mora. Har hälsat på V och hennes dotter. Alltid lika trevligt att träffa V. Skönt att åka iväg lite då det inte är någon kyrkis eller öppen förskola denna vecka när det är sportlov.


Fy så ont jag har i foten, måtte det släppa snart. Har smörjt och tagit tabletter men det värker och värker.


Kallt här inne idag trots att det varit så pass milt ute. Skulle vilja elda lite i kaminen men har inge ved inne. Orkar inte gå ut till vedboden och hugga upp. Får nog krypa ner i soffan under en filt istället. Skulle vara trevligt med nåt sött är väldigt godissugen så om du V läser detta. Ångra nästan att jag lämnade kvar chokladen hos dig.. ;)

Nä nu är det dags för lite tv tittande och njuta lite av lugnet.

hade

Kram

Lotta

Av Lotta - 22 februari 2009 19:57

Nu så sover våran lilla skatt gott på kudden, hoppas det fortsätter så med under natten. Idag har vi mest tagit det lungt Elsa har varit ganska gnällig, har inte varit helt pigg. Jag har försökt städa och tvätta lite. Tycker dock inte att det spelar nån roll hur mycket man putsar och grejar blir stökigt på en gång. Antingen Elsa som drar runt med leksaker och grejer överallt och sen vår vovve som fäller hår. Skulle behöva en barnfri dag så jag bara kunde få städa riktigt ordentligt. Slänga ut mattor och rensa upp överallt. Nu blir det bara putsat på ytan hela tiden. Det man hinner medans Elsa sover eller är nöjd och leker lite. Just nu är det lite rörigt med efter rustningen av hallen. Min sambo har jobbat så mkt så vi har inte hunnit möblera tillbaka allt igen.


Imorgon blir det en vända till Mora och hälsa på lite vänner. Ser jag fram emot alltid lika trevligt att träffa V och lilla A. Hoppas det inte snöar lika mkt imorgon.


 Nä nu ska jag ta och kika lite på tv och njuta av lugnet.


kram

Lotta

Av Lotta - 22 februari 2009 10:03

Trött och seg. Imorse vaknade min lilla tjej redan strax innan 6 (hon brukar sova till 7-7.30) La henne bredvid mig och hon knölade en stund innan hon somnade om på min mage. Så skönt att få sova en stund till tänkte jag. Somnade in lite skönt men kl 7 vaknade vi båda med ett ryck. Min hyresvärd startade snöslungan utanför vårat sovrumsfönster. Hur kan man vara så korkad att köra snöslunga kl 7 en söndags morgon......*suck*.

Det var bara att gå upp.

Har varit ute och gått en liten kort vända, gick skapligt med foten så det var skönt. Tror nog jag ska lägga mig lite på soffan och slappa medans lill tjejen ligger i vagnen och sover.

Skriver mer senare ikväll

Kram

Lotta


Av Lotta - 21 februari 2009 19:38

Så var det då dags för veckans höjdpunkt. Ikväll är det dags för Leksand och min systers man ska vara med och dansa. Lite skoj.

Tycker det är kul med melodifestivalen men tycker det är jobbigt med alla dessa röstningar som är. Det tråkiga med denna vecka är att älsklingen jobbar så det är lite tråkigt att sitta själv och titta. Hade velat sitta här med honom och mumsat chips och godis. Istället sitter jag med en hund som fiser och utan godis....*suck*


Idag har jag dock haft en trevlig dag. Har ätit lunch med syster yster. Vi åt på kina mycket gott. Vi åt fyra små rätter, beställde även kaffe men det var nog det äckligaste kaffet jag någonsin druckit vi kunde inte dricka det nån av oss. Syster gick och klagade men det var tydligen nåt automat kaffe så de kunde inte göra nåt åt det, men vi slapp betala för det. Vi åkte hem hit och drack kaffe istället.


har nu kommit på vad som hänt min fot. Har haft ont och igår kväll så kände jag det bekanta knarrandet. Jag har fått senknarr igen *suck*

För er som inte vet vad detta är så är det så att i senan i mitt fal på foten så finns det något som kallas senskida. denna senskida sväller och "skaver" mot senans innervägg. Det är då det "knarrar" det både känns och hörs. Ungefär så som det låter när man går på kramsnö. Går inte att göra nåt åt detta mer än vila och antiinflamatoriskt (ipren). Detta får man tex. om man går mkt. i högklackat eller joggar i fel skor m.m

 Det är så drygt då det gör väldigt ont och man blir ju ganska handikappad. Saknar att gå ut och gå. Sist jag hade detta tog det flera v. att bli av med det.


Få se vad som händer och sker imorgon ev. en vända till S-näs.


Nu blir det melodifestivalen.


kram

lotta

Ovido - Quiz & Flashcards