Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Lotta - 12 maj 2009 20:38

Har haft en paus i mitt liv i två dagar.


Natten mellan söndag och måndag sov jag knappt en blund allt hade kommit över mig och jag kände att jag inte hade någon kraft kvar. Ringer min chef och förklarar läget. Blir sjukskriven igår och idag. Ska testa jobba imorgon.

Under de här dagarna har jag tänkt, gråtit och försökt samla ny kraft. Micke har varit helt underbar. Han har tagit allt ansvar för Elsa, fixat med mat och hittat på saker.

Idag åkte vi ner till kyrkis, sista gången idag. Sen hade han planerat en picknick på em. SÅ vi åkte till skogen vid en å. Grillade korv och hade lite mysigt. Sen nu på kvällen så sprang jag en vända. Livet börjar kännas lite lättare att leva igen. Gråten ligger hela tiden och gror och ibland bara kommer tårarna. Men det hör väl till. Som min chef sa -det är ju en naturlig sorg som måste ha sin tid. Känns dock som att jag nog fixar att jobba imorgon igen. Behöver komma till jobbet och få tänka på annat med. Träffa arbetskambrater. Det är så lätt att man bara går och gruvar sig och deppar ner sig när man är hemma.


Hoppas det går bra för Elsa med. Hon har blivit tok mammig sedan jag började jobba förra v. Hon skriker och gråter förtvivlat bara jag går för att hämta posten. Skär i hjärtat varje gång. Idag har inte hon haft någon bra dag heller, jätte trotsig, ledsen, trött och inte orkat med sig själv knappt.


Imorgon ska hon och Micke åka och hälsa på M och lilla G så det tycker hon nog är skoj iaf. Åka bort och leka lite.


Lägger in lite bilder från dagens picknick


hade

kram

lotta


Ovido - Quiz & Flashcards