Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Lotta - 10 maj 2009 22:39

http://www.youtube.com/watch?v=-uIQp9Dqcrw&feature=related


När orden inte räcker till så förklarar denna låt allt man känner och tänker.

Av Lotta - 10 maj 2009 19:55

Nu är vi hemma igen. Sak försöka sammanställa helgen. Vi åkte ner till släkten på fredag fm. Så fort vi kom fram så åkte Micke och hjälpte till med att duka och bära bord i lokalen där vi skulle ha begravningsfikat. Jag stannade kvar och började göra tårtorna.

Resten av kvällen rullade bara på i allt praktiskt som skulle göras så man han knappt känna. När jag la mig på kudden på kvällen rann några tårar innan jag somnade. Sen upp tidigt igen. Jag hade inte hunnit stryka alla kläder då det tog lite tid med alla tårtor kvällen innan. VI gjorde oss i ordning och åkte till kyrkan. Träffade kusiner och massa släkt som inte man träffat på flera år. Det är så klart kul men man önslkade ju att det vore under andra former. Det var ju också en speciell stämning. Det var sen jätte fint i kyrkan. Ljus och fin kyrka. Över kistan låg ett blått bårtäcke. Lite blommor. Min Moster spelade tvärflöjt "så skimrande var aldrig havet" och Bachs "Air". Tårarna sprutade och jag hörde att alla satt och grät i bänkarna. Prästens tal om mormor var jätte fint och förklarade henne jätte bra. Sedan avslutades begravningen med låten "Koppången".

Efteråt åkte vi till lokalen där vi skulle fika. Tårtorna vart poppulära. Vi vart kvar där ett tag då vi städade efteråt med.


Sen åkte vi hem satt lite och tittade på kort med mormors bror. Sen Grillade vi. Många i släkten var kvar så det var kul att få umgås lite, tänka på annat och ha lite trevligt. Kvällen avslutades med lite vuxendricka och "Sing star".


Imorse vaklnade vi av Elsa kl 6. Men efter en flaska välling somnade hon om. Jag vaknade till vid 9 och hon sov fortfarande, jag kunde inte somna om så jag gick upp, duschade och packade. 9:30 vaknar Elsa så hon tog verkligen en sovmorgon. Sen packade vi in oss i bilen och åkte hem. Det var skönt att komma hem samtidigt som det känns så konstigt. Hela helgen har varit konstig känner mig helt tom. Har ingen energi, orkar inget vill inte prata med nån.


hade

kram

lotta

Ovido - Quiz & Flashcards