Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Saft

Av Lotta - 12 augusti 2010 20:58

Idag stod saftkokning på schemat. Micke hade jobbat natt så ajg och elsa har fixat och donat idag. Började med att åka till affären för att köpa socker och Atamon. Sen hem och plocka svartavinbär. Hade massa rabarber i frysen med som jag fyllde ut med. Saften vart jättgod. Gjorde även en med rabarber och jordgubbar. Den känndes väldigt lyxig.

På em var vi bjudna till U och I. U fyller år så vi åkte dit och fikade lite. Var inte där så länge för ajg behövde komma hem och packa. Imorgon åker jag till Helsingborg över helgen. Det är kick off för kläderna som jag säljer. Ska bli kul men just nu känns allt lite jobbigt och jag har en sån där jobbig klump i magen. Vet att ajg idag inte har en sån bra dag. Irriterar mig på hur jag ser ut. Att pengarna aldrig räcker till och att jag ska vara ifrån min familj. Ibland är det skönt att vara ifrån sin familj men inte efter denna sommar. En sommar då jag och mannen inte sovit ihop på veckor. En sommar då vi mötts i dörren innan den andra ska åka till jobbet. En sommar med bara massa måsten, för lite kärlek och egentid. Vi har idag träffats i två timmar innan micke åkte till jobbet igen så nu ses vi inte fören på söndag kväll när jag kommer hem. Känns jobbigt att ikväll pussa elsa och veta att ajg inte får göra det igen fören på måndag. Jag kanske är fånig överdrivet känslosam jag vet inte så känner jag iaf. Jag tror att både jag och micke känner en viss frustration och längtan efter tid tillsammans så vi på nåt vis ger så mkt de där få minutrarna vi har och har på nåt vis krav över oss för att utnyttja dom. De slutar då med att vi båda är iritterade och hamnar på kant med varann. Känns inte kul nu när man ska åka iväg 70 mil och känna att vi inte lämnade varann med kärlek. Måste packa klart och önskade att jag gjorde det med glädje och inte med en jobbig klump i magen. Vet att när jag väl är framme i Helsingborg och får träffa min kära vän T så kommer allt kännas bättre och lättare. Ser egentligen fram emot denna resa.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

PF

Av Lotta - 28 april 2012 19:21

Japp nu har jag snart hållt på med periodisk fasta (PF) i 14 dagar. Har gått bra första dagarna va jag ofta illamående på kvällen efter jag ätit middag men det har gått över. Vet inte vad det berodde på. Idag testade jag att ta en löprunda direkt på ...

Av Lotta - 22 april 2012 18:51

Jaha då va helgen slut för denna gång igen då. Elsa har varit sjuk med hög feber och krupp så helgen har varit väldigt lugn. Idag e hon feberfri men har inte riktigt den ork som hon själv önskar så mkt gnäll har det varit. Imorgon blir det dags för j...

Av Lotta - 16 april 2012 12:20

Japp nu har jag kört igång med periodiskfasta. Åt igår kväll middag runt 18:00 sen tog jag två bitar brieost kl 19:30 sen fastade jag fram till kl 12:00 idag. Har gått bra idag då jag e ledig och fick sovmorgon så största delen av fastan sov jag bort...

Av Lotta - 15 april 2012 13:58

Nu har ajg bestämt mig och nu känner jag att jag läst och fått tillräckligt med kunskap. Nu ska jag köra igång med periodisk fasta. Det är ju egentligen självklart om man tänker efter hur våra kroppar fungerar. jag kommer inte här att "predika" och f...

Av Lotta - 27 februari 2012 19:54

..grymt trött idag. Men det är väl som vanligt på måndagar. Snart kommer man in i rytmen igen. Somnar mellan 21-22 och upp 5. Idag känner jag att jag har ätit lite för dåligt. Har fått till maten så bra i helgen när jag va ledig och nu när jag jobbat...

Ovido - Quiz & Flashcards