Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Lotta - 24 augusti 2010 14:51

Idag åkte jag och träffade A och tog en fika. Kul att få lära känna henne lite mer. Vi satt i några timmar och pratade. Tiden gick väldigt fort. Men det va så skönt med att bara sitta och prata utan barn och kunna fika medans kaffet fortfarande är varmt. Älskar min dotter över allt annat men ibland behöver man vara ifrån sina barn. Man blir om inte annat en gladare och bättre mamma då.


Igår (hela helgen också) så har jag jobbat. Har varit en bra helg med lagom mkt. Men igår var en tuff dag. Fick uppleva och se sånt som ingen förälder eller barn ska behöva få gå igenom. Försöker att inte ta med jobbet hem men vissa saker berör mer än andra. Sen man själv fick barn så tänker man ofta på hur jobbigt det måste vara för föräldrarna.

Känner mig samtidigt stolt över mig själv efter gårdagen. Jag gjorde ett bra jobb och klarade av den akuta situationen bra trots att det många gånger bara snurrade i huvudet.


Idag är det höst ute. Det blåser, är grått och regnar. Ingen rolig kombination.

Hade planerat gräsklippning i em men det får nog lov att vänta.


I morse hörde jag vår hund matilda ligga och sparka med framtassarna. Trodde först att hon drömde men hörde att det lät så konstigt. Tittar då till henne. Hon ligger då och tittar på sin hundbädd och tittar upp på mig precis som att ajg inte skulle gett henne tillåtelse till att få lägga henne där. Säger till henne att lägga sig i bädden och ser då att bakkroppen inte bär henne som den ska. Hon skriker till av smärta och ålar sen fram mot korgen. Detta har hon tidigare haft och då var det nåt som kallas svansförlamning. Jag trodde det var det den här gången med så jag gav henne smärtstillandetablett som hon i så fall ska ha regelbundet en v. så går det över. Mest rädd för att hon skulle fått diskbråck eller så. När vi sen gick upp två timmar senare kunde hon stå på benen men lite stapplig och låg. Hon är inte så glad som hon brukar och ligger mest. Har nu gett henne mer smärtstillande fall om hon har ont. Kanske är så att hon sträckt till nån muskel med. Hon verkar inte ömma när jag tar på ryggen och bakbenen. Få se hur det fortsätter. Ska avvakta idag så får jag väl ringa veterinären innan helgen om det inte blir bättre.


Hade

Ovido - Quiz & Flashcards