Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Helgen

Av Lotta - 11 augusti 2010 02:16

Ja i helgen vart de full fart. På lördagen var jag ensam med barnen då micke jobbade. Had efullt upp med att städa och baka för på söndagen var det barnkalasdags. På lördag em kom mina bonusbarns gudmor och hennes son upp. Trevligt att träffa henne och barnen vart överlyckliga. De hade inte träffats på ett halvår pga. flera orsaker. på kvällen grillade vi och när barnen somnat satt vi uppe ute på vår altan lång in på natten. Super mysigt med tända ljus och fleecefiltar.

Sen på söndagen vart det stressigt barnen tog sovmorgon så jag vaknade med ett ryck kl 9 och 10:30 skulle alla gäster komma. Några kom redan kl 10 så det vart väldigt stressigt. Men det gick bra iaf. Vi grillade korv och hamburgare och allt gick åt med väldig fart så min syster vart tvungen att åka till affären och fylla på mer. Det kom lite folk med som vi inte hade räknat med eller bjudit så det gick så klart åt lite mer. Men det ordnade ju upp sig. Sen vart det lite fika hade bakat kladdkaka som jag bara bredde på lite vispad grädde och färska hallon på sen gjorde vi marängswich (stavas?). Hade bakat bullar, havreflan och maränger. Tror alla hade trevligt iaf. och vi hade väldigt tur med vädret. det var skönt då vi hade planerat att ha allt ute.


Sen i måndags var jag helt slut. Det hade varit en intensiv v och helg. Även annat jobbit som hade kommit upp till ytan som ni som känner mig redan vet av.


Nu sitter jag på jobbet. Sista natten sen går jag på mitt dagschema igen. Känns lite dubbelt. Det är ganska skönt att gå natt man blir lite mer ledig. Samtidgit som det är jobbigt för kroppen. Men det känns ganska jobbigt att börja gå på dagen igen och vara här nästan varje dag. Önskar mer tid tillsammans med min familj. Är så trött på att jag och micke ständigt jobbar om varann. Längtar efter tid tillsammans med honom. Älskar mitt jobb när jag pratar om arbetsuppgifterna sen är det andra saker som göra att jag inte alls tycker om det. Känner mig kluven. Känner också och frågar mig själv om det är värt att familjen ska behöva lida så pga. ett jobb. Inbillar mig att det skulle vara lättare med ett dagtidsjobb med lediga helger. Men de växer ju inte på träd.

Aja får fudera vidare på vad jag ska bli och göra när jag blir stor..=)


Hade

 
 
Ingen bild

Kalina

16 oktober 2010 23:05

Marängswiss (tror jag) hi hi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

PF

Av Lotta - 28 april 2012 19:21

Japp nu har jag snart hållt på med periodisk fasta (PF) i 14 dagar. Har gått bra första dagarna va jag ofta illamående på kvällen efter jag ätit middag men det har gått över. Vet inte vad det berodde på. Idag testade jag att ta en löprunda direkt på ...

Av Lotta - 22 april 2012 18:51

Jaha då va helgen slut för denna gång igen då. Elsa har varit sjuk med hög feber och krupp så helgen har varit väldigt lugn. Idag e hon feberfri men har inte riktigt den ork som hon själv önskar så mkt gnäll har det varit. Imorgon blir det dags för j...

Av Lotta - 16 april 2012 12:20

Japp nu har jag kört igång med periodiskfasta. Åt igår kväll middag runt 18:00 sen tog jag två bitar brieost kl 19:30 sen fastade jag fram till kl 12:00 idag. Har gått bra idag då jag e ledig och fick sovmorgon så största delen av fastan sov jag bort...

Av Lotta - 15 april 2012 13:58

Nu har ajg bestämt mig och nu känner jag att jag läst och fått tillräckligt med kunskap. Nu ska jag köra igång med periodisk fasta. Det är ju egentligen självklart om man tänker efter hur våra kroppar fungerar. jag kommer inte här att "predika" och f...

Av Lotta - 27 februari 2012 19:54

..grymt trött idag. Men det är väl som vanligt på måndagar. Snart kommer man in i rytmen igen. Somnar mellan 21-22 och upp 5. Idag känner jag att jag har ätit lite för dåligt. Har fått till maten så bra i helgen när jag va ledig och nu när jag jobbat...

Ovido - Quiz & Flashcards