Direktlänk till inlägg 19 september 2009

????

Av Lotta - 19 september 2009 19:17

Ja va ska jag säga...har mest jobbat men lite annat har hänt med...


det är ju så att jag som ajg tidigare skrivit går på utredning för min mage på vc. Först började det med att jag fick träffa en läkare som inte visste vad det var för fel men som beställde miljoner prover. Varav ett prov som jag gruvade mig för detta prov ville jag verkligen inte få pos. på. Iaf. efter ca. en v. ringer en annan läkare och medelar att alla prover ser bra ut och bokar in mig på en läkar tid. Jag andas ut och går för att träffa en tredje läkare. som även han säger att alla prover ser bra ut och att han inte vet vad det är. Han remiterar mig vidare till kirurgen och tycker att jag ska lägga om min kost till sk. skonkost. Sen har jag bara gått och väntat på att få tid hos kirurgen och pratat lite med vår dietist på jobbet för att få hjälp med kosten. Sen i torsdags så ringen en fjärde läkare till mig när jag var på jobbet. Kunde inte förstå varför hon ringde. Hon säger då att det här provet som jag gruvade mig för att de nu hade fått svar på de. Vilket jag trodde de redan hade fått för längesen. Detta prov visade så som hon sa "skyhöga värden".......Jag visst inte vad jag skulle säga. vart mest chockad som sagt jag trodde jag redan hade fått svar på detta. Jag vill inte här skriva ut vad det är för prov och vad detta innebär. Jag väntar på tid för fler undersökningar så de mer specifikt kan sätta en diagnos. När jag fått det så kommer ajg skriva ut det dels för att få mer förståelse från folk i min vardag.


Jag är både ledsen, arg och känner mig lurad. Om man som läkare säger att alla prov ser bra ut så tror ju jag på det annars får man ju säga att man inte fått svar på alla prover än. Jag vet också att jag frågade den första läkaren som meddelade mig provsvar just om detta prov och han sa att allt såg bra ut.....Jag har haft funderingar på att gå vidare med detta då jag tycker detta har skötts så fruktansvärt dåligt...det som gör att jag tvekar är väl det att jag själv jobbar inom det....


Ja så nu går man runt väntar på att få tid och bara funderar en massa....


nä fy vilket tråkigt inlägg men så blir det väl ibland....

 
 
Ingen bild

fredrik

20 september 2009 09:25

vården rent allmänt är väl nått man drar sej för, så känner iaf jag... trots att man har ont så är det ju aldrig nått fel fast man själv känner att NÅTT inte står rätt till, så då drar man sej för att ens gå dit ju....

 
Ingen bild

V

21 september 2009 22:29

uscha da.. lät inge vidare.. Det är bara å ringa mig om det är något, hoppas du vet det.. Kanske syns på lördag? Lilla A skickar lite buskramar som tröst. Kram på dig // V

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

PF

Av Lotta - 28 april 2012 19:21

Japp nu har jag snart hållt på med periodisk fasta (PF) i 14 dagar. Har gått bra första dagarna va jag ofta illamående på kvällen efter jag ätit middag men det har gått över. Vet inte vad det berodde på. Idag testade jag att ta en löprunda direkt på ...

Av Lotta - 22 april 2012 18:51

Jaha då va helgen slut för denna gång igen då. Elsa har varit sjuk med hög feber och krupp så helgen har varit väldigt lugn. Idag e hon feberfri men har inte riktigt den ork som hon själv önskar så mkt gnäll har det varit. Imorgon blir det dags för j...

Av Lotta - 16 april 2012 12:20

Japp nu har jag kört igång med periodiskfasta. Åt igår kväll middag runt 18:00 sen tog jag två bitar brieost kl 19:30 sen fastade jag fram till kl 12:00 idag. Har gått bra idag då jag e ledig och fick sovmorgon så största delen av fastan sov jag bort...

Av Lotta - 15 april 2012 13:58

Nu har ajg bestämt mig och nu känner jag att jag läst och fått tillräckligt med kunskap. Nu ska jag köra igång med periodisk fasta. Det är ju egentligen självklart om man tänker efter hur våra kroppar fungerar. jag kommer inte här att "predika" och f...

Av Lotta - 27 februari 2012 19:54

..grymt trött idag. Men det är väl som vanligt på måndagar. Snart kommer man in i rytmen igen. Somnar mellan 21-22 och upp 5. Idag känner jag att jag har ätit lite för dåligt. Har fått till maten så bra i helgen när jag va ledig och nu när jag jobbat...

Ovido - Quiz & Flashcards