Alla inlägg den 15 april 2012

Av Lotta - 15 april 2012 13:58

Nu har ajg bestämt mig och nu känner jag att jag läst och fått tillräckligt med kunskap. Nu ska jag köra igång med periodisk fasta. Det är ju egentligen självklart om man tänker efter hur våra kroppar fungerar. jag kommer inte här att "predika" och förklara allt vad som händer. Fråga om ni undrar och läs finns massa bra fakta som är vetenskapligt baserad. Jag kommer köra enligt 16/8. Alltså jag fastar mellan kl 20:00- 12:00. jag äter alltså frukost kl 12:00 och får sedan äta fram till kl 20:00 på kvälle. Bäst är att fasta efter natten då kroppen redan naturligt gått in i fasteperiod. Sen under fastan får man dricka sådant som inte inehåller kh/kcal. Ja det går ju bra att dricka typ Cola Zero och fun light men det är inget jag dricker då jag inte vill hälla in massa konstlade ämnen i kroppen. Jag dricker däremot, kaffe och te. Ev. lite bubbelvatten. Detta använder många sig av elitidrottare och de som vill bygga muskler. Det pga. att kroppen utsöndrar med bra hormoner under denna fasta men det kan ni också läsa mer om. en sida som ajg följer mycket är

http://lchfklubben.se/healthandscience/om-periodisk-fasta    En bra och inspirerande blogg och hon förklarar väldigt bra.

Hade


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards