Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Lotta - 24 oktober 2010 10:49

Va konstigt det är med rädsla. En läskig känsla i kroppen, i magen i hjärtat. Tänker man efter så är det så mkt man är rädd för.

Jag är rädd för allt känns det som. Rädd för att göra fel, rädd för att såra, rädd för att göra någon besviken eller ledsen, rädd för att fatta beslut utan att ha medhåll. Rädd för att Mickes kärlek till mig ska försvinna, rädd för att något ska hända elsa eller någon annan i min familj. Rädd att mina drömmar inte ska slå in. Rädd att mitt liv ska sluta innan jag hinner göra allt jag vill. Rädd att min liv alltid ska se ut så som det ser ut nu.


Vet att mkt av detta är sånt jag själv kan ändra och påverka för att det ska kunna bli som jag vill ha det. Men då hamnar man ofta i situationer där man ska göra val och fatta beslut. Är då rädd att jag ska välja fel.


Skumt inlägg de här. Märks att det just nu är mkt som snurrar i mitt huvud.

Ovido - Quiz & Flashcards