Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Lotta - 4 oktober 2010 03:45

3 1/2 timmar kvar till 4 veckors semester...=) inte helt fel. Ska bli så skönt att komma ifrån det här stället lite. Bara få njuta av elsa och träna nya vovven. Har inte alls mkt planerat. Några rabdido visningar och så ska jag åka och hälsa på en vän i karlstad. Hoppas att det blir soliga härliga höstdagar.

Idag på dagen när ajg vaknade efter nattjobbet så gick vi ut och jag tränade vovvarna. Gick sådär. Matilda är ju super duktig och ännu duktigare nu på nåt vis ungefär som att hon blir sotis och vill visa sig duktig. Med Julie gick det lite sämre hon va ofocuserad och fastnade med blicken överallt. Prövade lite apportering. Men tyvärr så har familjen där hon bodde förut bara stått o kastat massa till henne som motion vilket har gjort att så fort hon ser en boll eller pinne blir hon stressad och uppskruvad. När jag tog fram apportbocken så skulle hon leka på en gång. Få se hur jag ska få bort detta. Får nog lov att börja med apportbocken i metall först så hon inte lika gärna vill bita i den. Ska nog vänta med det ett tag till med och hoppas att hon lugnar ned sig med detta. Vi kastar aldrig nåt till henne och har plockat bort alla bollar. Hon är så otroligt mysig. Ska ofta mysa och kommer och lägger huvudet i famnen om man sitter ner. Min mamma köpte på marknaden en krok och vajer så jag kan sätta ut henne på tomten. Kan inte ha henne lös än så som med matilda. Skönt endå att kunna sätta ut henne så hon kan få ligga ute i solen och bita på ben. Ska koka älgben åt dom.

Nu är det snart bara 3 timmar kvar..=) känns lite konstigt har aldrig varit ledig så lång tid förut sen man hade sommarlov och föräldraledighet då.


Hade

Ovido - Quiz & Flashcards