Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

sammanställning

Av Lotta - 2 juli 2010 20:26

Ja nu har det gått så där lång tid igen. Har inte hunnit blogga men ahr saker att skriva så det får blir en sammanställning. =)


För ungefär en v. sedan fick elsa flytta in i sitt rum och sin nya säng (växasäng). Har länge tänkt ta tag i detta men det har inte blivit av och sen ahr ajg funderat lite. Visste inte om vi skulle flytta över spjälsängen till nya rummet först eller ta allt nytt på en gång. Har förberett henne på detta en tid och pratat om det. Vi gjorde iaf så att vi tog allt nytt på en gång. Jag fixade klart i hennes rum och hon var med och älskade när allt började komma på plats i rummet. Sen när det var dags att sova middag bäddade jag ner henne i nya sängen i nya rummet. hon var nöjd men fundersam efter en stund kom hon upptrampandes och kunde inte komma till ro. Gjorde ingen större grej av det utan lät henne vara. Efter en timme säger hon själv att hon är trött och vill sova. går då in och lägger sig själv i sängen och somnar...=) sen dess har hon sovit där utan bekymmer. Ligger still i sängen och sover lugnt. Jätte skönt att det gått så bra. Kanske det kommer bakslag kanske inte. Det får vi se.


I söndags var jag till Filipstad och hade träff med några kollegor från Rabdido. Jätte kul att träffas och prata både jobb snack och privat. Vi satt i "Möjligheternas Trädgård" på en filt och hade Picknick. Va så kul att få träffa T. Va så längesen och alltid känns det så tråkigt att vi bor så långt ifrån varann att vi inte kan ses oftare. Tyvärr hann vi inte prata så mkt men vi kommer träffas igen i aug. på kickoff.


Tidigare i v. Har det blivit jobb, har gått över till att jobba natt nu och kommer göra det över sommaren. Jobbigt men måste gå.


Idag har hela stora familjen varit till min pappa och hans fru. Super trevligt och de bor ju så fint. kul att se hur de fixar allt i huset och på gården. Har inte varit där senan i julas. Vi vart där hela dagen och när vi kom hem åkte vi ner till siljan och tog ett snabbt kvällsdopp till ungarnas stora förtjusning.

Nu ska jag bara njuta en stund i soffan innan det är dags att sova.


hade

 
 
Theresia

Theresia

2 juli 2010 21:10

Och precis ömsesidigt är det Lotta ♥ Så himla härligt att få träffa dej med, prata får vi göra mer på kickoffen :) Håller med om att avståndet mellan oss är lite för långt... Stor kram min vän

http://hemmailovasskogen.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

6 juli 2010 20:46

Kom gärna och hälsa på igen, ta hela stora familjen med, det är så roligt att se när barnen leker här med gamla grejer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

PF

Av Lotta - 28 april 2012 19:21

Japp nu har jag snart hållt på med periodisk fasta (PF) i 14 dagar. Har gått bra första dagarna va jag ofta illamående på kvällen efter jag ätit middag men det har gått över. Vet inte vad det berodde på. Idag testade jag att ta en löprunda direkt på ...

Av Lotta - 22 april 2012 18:51

Jaha då va helgen slut för denna gång igen då. Elsa har varit sjuk med hög feber och krupp så helgen har varit väldigt lugn. Idag e hon feberfri men har inte riktigt den ork som hon själv önskar så mkt gnäll har det varit. Imorgon blir det dags för j...

Av Lotta - 16 april 2012 12:20

Japp nu har jag kört igång med periodiskfasta. Åt igår kväll middag runt 18:00 sen tog jag två bitar brieost kl 19:30 sen fastade jag fram till kl 12:00 idag. Har gått bra idag då jag e ledig och fick sovmorgon så största delen av fastan sov jag bort...

Av Lotta - 15 april 2012 13:58

Nu har ajg bestämt mig och nu känner jag att jag läst och fått tillräckligt med kunskap. Nu ska jag köra igång med periodisk fasta. Det är ju egentligen självklart om man tänker efter hur våra kroppar fungerar. jag kommer inte här att "predika" och f...

Av Lotta - 27 februari 2012 19:54

..grymt trött idag. Men det är väl som vanligt på måndagar. Snart kommer man in i rytmen igen. Somnar mellan 21-22 och upp 5. Idag känner jag att jag har ätit lite för dåligt. Har fått till maten så bra i helgen när jag va ledig och nu när jag jobbat...

Ovido - Quiz & Flashcards