Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Veterinär besök nr. 2

Av Lotta - 14 juni 2010 22:43

Har inte skrivit på ett tag. Har helt enkelt inte orkat. Har varit så mkt med Matilda nu efter allt med operationen. Hon mår iaf nu mkt bättre. Piggare än hon varit på länge.

Idag var vi på återbesök hos veterinären de tog då stygnen och så tog de nya prover. HB är nu på 70 så det har ju gått upp lite iaf. Tyvärr hade de inte fått svaret på tumören än men veterinären trodde det skulle komma när som hälst. Hände en obehaglig grej hos veterinären. När vi hade tagit proverna vilket vart jobbigt för matilda då de fick sticka så många gånger. Sen är hon så otroligt spänd och rädd för att vara där sen sist. Iaf. när de hade tagit proverna så tänkte jag gå ut lite med matilda medan de analyserade. Då går vi ut ur rummet och så ser jag i ögonvrån hur det ser ut som hon sätter sig ner. Men ser sen att det ser ut som att hon inte kan stå på bakbenen jag trodde direkt att hon fått en hjärnblödning eller nåt. Sen faller resten av hennes kropp ner på golvet och hon görjar krampa. Jag skrikeer direkt till veterinären som är bakom mig så hon hinner se det. Det varade i bara några sekunder men för mig känndes det som en evighet. Sen ställer hon sig upp och är precis som vanligt. Hur skumt som hälst. Veterinären tror att det kan bero på att hon hade varit så otroligt spänd vid provtangingen så att hon typ svimmade eller nåt liknande. Så läskigt ut men de trodde inte det var någon fara eller att det skulle hända igen.

Jag grinade som en tok va så spänd för besöket ändå då jag trodde jag skulle få svar på proverna av tumören och sen så händer det här också. Som tur är så mår hon nu bra och jag ser skillnad på henne från dag till dag. Hon har fått tillbaka glädjen i ögonen igen. Min älskade Matilda.



 
 
Carl

Carl

15 juni 2010 18:11

Hej!

Vill tipsa dig om en sida som kan komma till hjälp:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl

http://www.veterinaren.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

PF

Av Lotta - 28 april 2012 19:21

Japp nu har jag snart hållt på med periodisk fasta (PF) i 14 dagar. Har gått bra första dagarna va jag ofta illamående på kvällen efter jag ätit middag men det har gått över. Vet inte vad det berodde på. Idag testade jag att ta en löprunda direkt på ...

Av Lotta - 22 april 2012 18:51

Jaha då va helgen slut för denna gång igen då. Elsa har varit sjuk med hög feber och krupp så helgen har varit väldigt lugn. Idag e hon feberfri men har inte riktigt den ork som hon själv önskar så mkt gnäll har det varit. Imorgon blir det dags för j...

Av Lotta - 16 april 2012 12:20

Japp nu har jag kört igång med periodiskfasta. Åt igår kväll middag runt 18:00 sen tog jag två bitar brieost kl 19:30 sen fastade jag fram till kl 12:00 idag. Har gått bra idag då jag e ledig och fick sovmorgon så största delen av fastan sov jag bort...

Av Lotta - 15 april 2012 13:58

Nu har ajg bestämt mig och nu känner jag att jag läst och fått tillräckligt med kunskap. Nu ska jag köra igång med periodisk fasta. Det är ju egentligen självklart om man tänker efter hur våra kroppar fungerar. jag kommer inte här att "predika" och f...

Av Lotta - 27 februari 2012 19:54

..grymt trött idag. Men det är väl som vanligt på måndagar. Snart kommer man in i rytmen igen. Somnar mellan 21-22 och upp 5. Idag känner jag att jag har ätit lite för dåligt. Har fått till maten så bra i helgen när jag va ledig och nu när jag jobbat...

Ovido - Quiz & Flashcards